تولید محتوای صوتی فارسی‌زبان توسعه یافت و بازار داخلی این محصولات داغ شد

تولید محتوای صوتی فارسی‌زبان توسعه یافت و بازار داخلی این محصولات داغ شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72621
یک شرکت خلاق موفق شد با ارائه پادکست، بازار داخلی این محصولات را رونق داد و تولید محتوای فاخر صوتی، فارسی زبان را توسعه بخشید.

امیر حسین مددی مدیرعامل شرکت خلاق بستر هوشمند رسانه آوا، درباره این تلاش، گفت: این مجموعه خلاق، یک پلتفرم صوتی بر اساس فناوری پادکستینگ، تحت عنوان «شنوتو» ایجاد کرده است. در واقع شنوتو یک بستر نرم افزاری برای انتشار، پخش، به اشتراک گذاری، دانلود و خرید فایل‌های صوتی پادکست و کتاب‌های صوتی در محیط وب و موبایل است.

این فعال خلاق در ادامه گفت: محتوای عرضه شده در این بستر در دو قالب رایگان یا بهادار ارائه می‌شود. محتوای فاخر فارسی زبان عرضه شده در قالب این پلتفرم، در حوزه‌های مختلفی ارائه می‌شود. افراد حقیقی و حقوقی مختلف تحت عنوان تامین کننده، محتوای صوتی تولید شده خود را در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند و مخاطبین نیز از این محتوا استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خلاق بستر هوشمند رسانه آوا، ضمن توضیح فعالیت‌های نوآورانه انجام گرفته در این حوزه گفت: مضمون محتوای ارائه شده در این بستر در حوزه‌های مانند مدیریت، کارآفرینی، روانشناسی، موسیقی و دیگر رشته‌ها و حوزه‌ها است. برای مثال روحانیون نیز محتوای منبرهای خود را در قالب یک فایل صوتی با مخاطبان خود در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند، یا خبرگزاری‌های مختلف، مصاحبه‌های خود را به صورت صوتی در این قالب عرضه می‌کنند.

 

مددی ضمن توضیح استقبال مخاطب ایرانی از پادکست فارسی گفت: در کشور استقبال قابل توجهی از پادکست‌ها و محتوای صوتی تولید شده صورت گرفته است. در حال حاضر ما  هزار تامین کننده محتوای حقیقی و حقوقی داریم که در پلتفرم شنوتو فایل صوتی به اشتراک می‌گذارند.

 

مدیرعامل شرکت خلاق بستر هوشمند رسانه آوا، افزود: یکی دیگر از خدمات ما به تولیدکنندگان محتوای صوتی، ایجاد بستر صادرات محتوا و امکان استفاده مخاطب سامانه‌های معروف بین‌المللی از این محتوا است. آمار استفاده‌کنندگان خارجی نیز به صاحب اثر ارائه می‌شود.

مددی ضمن رو به رشد بودن این حوزه گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار همه آسیب‌ها، باعث شد که رشد این مجموعه بسیار چشمگیر باشد، زیرا استقبال مخاطبین از پادکست رشد بسیار خیره‌کننده‌ای یافت. با توجه به اقبال عمومی مخاطب ایرانی به محصولات فرهنگی صوتی، در حال حاضر مدعی هستیم که بزرگرین بستر ارائه خدمات پادکستینگ در خاور میانه هستیم. البته پلتفرم‌های بین‌المللی مشهور در حوزه صوت، برعکس حوزه ویدئو، فیلتر نیستند و ما با شرکت‌های خارجی نیز به رقابت پرداخته‌ایم، با این همه، موفق شدیم تا اعتماد مخاطب ایرانی را جلب کنیم و سهم خود را از بازار حفظ کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال افتتاح شد
بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال افتتاح شد
98/07/30 - 13:26
خواندن متن فارسی با استفاده از نرم‌افزار بومی
خواندن متن فارسی با استفاده از نرم‌افزار بومی
95/04/27 - 10:39
نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران برگزار می‌شود
نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران برگزار می‌شود
95/03/17 - 13:38
بیشتر بخوانیم