دانشگاه‌ها به یاری ارتقای فناوری‌های حوزه آب می‌آیند؛ خیز ایران برای کسب مقام نخست منطقه

دانشگاه‌ها به یاری ارتقای فناوری‌های حوزه آب می‌آیند؛ خیز ایران برای کسب مقام نخست منطقه


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78592
یکی از اهدافی که زیست‌بوم فناوری و نوآوری دنبال می‌کند، استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تخصصی موجود برای ارتقای سطح علمی کشور است. هدفی که به شناسایی توانایی‌های موجود می‌انجامد.

از جمله ظرفیت‌های دانشی که در کشور وجود دارد و می‌تواند راهگشای حل چالش‌های موجود در کشور باشد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند. مجموعه‌هایی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین که به توسعه علمی و ارتقای سطح دانش کشور کمک زیادی می‌کنند.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که می‌توانند با ورود به صنایع مختلف، توان علمی خود را بشناسند و به کار گیرند. بر همین اساس ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این سال‌ها یکی از اولویت‌های خود را شناسایی استعدادهای برتر دانشگاهی و نخبگان علمی در کشور قرار داده‌اند تا با استفاده از توان آنها، گامی بزرگ برای توسعه کشور بردارند.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا یکی از اهداف و برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت خود را حمایت از ارتقاء سطح علمی و فناوری در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی قرار داده است. ظرفیت‌های علمی که بهترین گزینه برای توسعه فناوری‌های آب بر مبنای الگوهای بومی و فناوری‌های به روز جهانی هستند.

استفاده و تجاری‌سازی مقالات و پایان‌نامه‌های آنها از جمله اقداماتی است که توان این نیروی انسانی ارزشمند را به صنایع کشور متصل می‌کند و راهی خواهد شد برای کسب مقام نخست ایران در منطقه و دستیابی به جایگاه شایسته جهانی بر اساس اهداف نقشه جامع علمی کشور.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نوآوران و صاحبان ایده در حوزه آب و خشکسالی شناسایی می‌شوند
نوآوران و صاحبان ایده در حوزه آب و خشکسالی شناسایی می‌شوند
00/06/09 - 13:32
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در  دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
95/05/13 - 12:14
کسب جایگاه نخست منطقه در حوزه مطالعات آب توسط ایران
کسب جایگاه نخست منطقه در حوزه مطالعات آب توسط ایران
94/09/18 - 11:15
بیشتر بخوانیم