دانش‌بنیان‌ها تولید محصولات ارتوپدی برای درمان بیماران را توسعه می‌دهند

دانش‌بنیان‌ها تولید محصولات ارتوپدی برای درمان بیماران را توسعه می‌دهند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 67928
شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حوزه‌های مختلف از جمله طراحی و تولید محصولات ارتوپدی مورد حمایت قرار می گیرند تا کمک بزرگی برای درمان بیماران باشد.

 

 

 

 

 امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در حوزه‌های گوناگون درمانی مانند ارتوپدی و بیماری‌های استخوانی پیشرفت قابل توجهی داشته است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز جزو دانشگاه‌های برتر کشور در این حوزه بوده که این امر حاصل تلاش اعضای هیات علمی، متخصصان و جراحان برجسته این دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حوزه‌های مختلف از جمله طراحی و تولید محصولات ارتوپدی مورد حمایت قرار می گیرند تا کمک بزرگی برای درمان بیماران باشد.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با بیان اینکه مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مجموعه‌های موفق کشور در این حوزه بوده است، بیان کرد: در فضای موجود دانشگاه‌ها، سیستم‌ها و ساختارها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که امکانات مورد نیاز در کوتاه‌ترین زمان در اختیار متخصصان و جراحان متقاضی که تمایل به فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف همچون سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دارند قرار بگیرد.

حمیدیه همچنین افزود: به طور قطع مجموعه‌هایی که با کمترین میزان حمایت دولتی افتخارات بزرگ می‌آفرینند بسیار ارزشمند هستند و معتقدیم مجموعه ای موفق‌تر است که در مسیر پیشرفت بی‌وقفه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بهره بگیرد.

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با بیان اینکه نباید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت غافل شویم گفت: شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تاکنون در 25 استان کشور از جمله خراسان رضوی راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: خواسته ما برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی که موثر در امر بهداشت و درمان بوده این است که ایده‌ها تنها به ثبت خلاصه نشود و برای اجرایی و عملیاتی کردن آنها با سازمان غذا و دارو در تعامل باشند.

حمیدیه با بیان اینکه خواستار افزایش همکاری‌های بین‌دانشگاهی در سطح استان‌ها برای توسعه سلول‌های بنیادی هستیم، بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان رئیس این شورا منصوب شده است و می‌خواهیم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاهی رشد و توسعه قابل توجهی در حوزه‌های فناوری، پژوهشی و درمانی را داشته باشیم.

وی همچنین گفت: محدودیتی در انتخاب اعضای شوراهای استانی وجود ندارد و از افرادی که از توانایی و ظرفیت‌ بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است بهره‌مند خواهیم شد و اینگونه نیست که تمامی اعضا فقط از دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند‌. راهبری‌ها متناسب با نیاز بازار بوده و در کنار آن به شناسایی فعالان و ظرفیت‌ها به‌طور ویژه توجه شده است و در راستای توسعه راهبردی فعالیت‌های علمی از حداکثر توان و ظرفیت موجود بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی بهره خواهیم برد.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی به خراسان رضوی سفر کرده بود تا ظرفیت‌های این استان برای راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی در این استان را بررسی کند. وی در این سفر از مراکز درمانی و علمی نیز بازدید کرد.

 

 گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم