سومین نشست کارگروه انیمیشن ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم برگزار شد
به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این نشست با حضور مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم، مسئول کارگروههای ستاد، قائم مقام ستاد و جمعی از اعضای ثابت کارگروه انیمیشن برگزار شد.
در ابتدا، دبیر کارگروه انیمیشن برخی ملاحظات و کلیات طرح های پیشران این عرصه را با محوریت امور زیرساختی مطرح و برخی خلاءهای تحقق زنجیره ارزش در اقتصاد خلاق انیمیشن را برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: صنایع خلاق حوزه انیمیشن جزو صنایع اشتغالزا و کمک کننده به تحقق عدالت شغلی و در عین حال دارای گردش مالی بالا محسوب میشود.
در ادامه دبیر کارگروه به همراه سایر اعضای حاضر در جلسه به ارائه و بررسی چالش ها، مشکلات، مسائل زیر ساختی، شکلی و محتوایی این صنعت خلاق پرداختند و همچنین درخصوص نیازسنجی، نیازمندی ها و الویت بندی های طرحهای پیشران پیشنهادی این عرصه و علاوه بر آن، نگرش ها، اقدامات و رفتارهای بازیگران و کنشگران این عرصه نیز مورد بررسی کارگروه قرار گرفت.
در همین راستا، بازار، اندازه بازار و گردش مالی عرصه انیمیشن بطور اجمالی و کلی، در سطح بازیگران ایران با ذکر مصادیق و نمونه هایی ارائه شد.
در این نشست، تشکیل زیستبوم تخصصی فعال در حوزه فناوری های فرهنگی و نرم در عرصه انیمیشن با مشارکت ذینفعان مکمل، هماهنگی بازیگران و هم افزایی فعالیت ها، تجربیات، نوآوری ها و خلاقیت و همچنین آموزش و توانمند سازی فعالان این عرصه از جمله ملاحظات اصلی در تدوین پیشرانه های قابل ارائه در حوزه صنعت خلاق انیمیشن مطرح شد.
در ادامه مسعود حسنلو، دبیر ستاد نیز ضمن اشاره به جایگاه ستاد به عنوان یک شأن شبکهساز، اندیشهورزانه، تصمیمسازی و محرک بازیگران عرصه اقتصاد خلاق با توجه به موارد مطرح شده چند ملاحظه را مطرح کرد.
لزوم احصای اجماع کلی و اولیه بازیگران اثر گذار و اصلی حوزه انیمیشن نسبت به ضرورت ها و الزامات طرحهای پیشران پیشنهادی کارگروهها بهویژه حوزه انیمیشن و سرانجام اینکه ستاد از طریق هستههای اندیشهورزانه و بازوهای تخصصی خود، قابلیت انجام مطالعات و بررسیهای فنی، تخصصی و امکانسنجی طرحهای پیشنهادی را دارد، از جمله موارد مورد اشاره دبیر ستاد در پایان نشست بود.
#20
انتهای پیام
Send to friends