شبکه پشتیبانی قطعات یدکی ریلی کشور شکل می‌گیرد

شبکه پشتیبانی قطعات یدکی ریلی کشور شکل می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70141
سال 77 بود که نخستین خط متروی تهران راه‌اندازی شد. قطار شهری زیرزمینی که به نوعی چاره‌ای بود برای کاهش ترافیک و گرفتاری‌های ناشی از آن. این وسیله نقیله پرکاربرد در فاصله کوتاهی در دیگر شهرهای کشور هم راه‌اندازی شد.

نخستین بار موضوع استفاده از این وسیله نقلیه در ایران حدود پنجاه سال گذشته مطرح شد. اما این اتفاق سال 77 محقق شد و امروز مترو در تهران با 7 خط فعالیت می‌کند. شهرهای دیگر کشور هم به این وسیله نقیله مجهز شده‌اند و در حال توسعه خطوط آن هستند.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهای موثر در حوزه حمل‌ونقل ریلی به دنبال گرد هم آوردن زیست‌بوم این صنعت در کشور است. در همین راستا هم بر اساس یک تفاهم دو جانبه میان کارگروه ریلی این ستاد و شرکت متروی مشهد قرار شد گام‌های موثری برای توسعه زیست‌بوم ریلی در کشور برداشته شود.

در این نشست دو جانبه مقرر شد که از توانمندی‌های متروی مشهد به عنوان شبکه پشتیبانی قطعات یدکی در زیستبوم ریلی کشور استفاده شود. همچنین قابلیت‌های متروی این شهر برای ساخت برخی زیرسیستم‌ها از طریق ایجاد ارتباطات مورد نیاز با سایر سازندگان اصلی به کار آیند.

از دیگر دستاوردهای این نشست، تفاهم برای ایجاد مرکز استانداردسازی در متروی مشهد بود. شکل‌گیری قطب شبیه‌سازها و تجهیزات واگن در متروی مشهد بر اساس توانمندیهای ارایه شده هم در این جلسه بررسی شد.

بر اساس اعلام نمایندگان متروی مشهد مهرماه امسال از دستاوردهای داخلی قسمت‌های مختلف واگن مترو از جمله سیستم اطلاع‌رسانی مسافران بومی رونمایی می‌شود.

این نشست با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای کارگروه ریلی این ستاد، وحید مبین‌مقدم مدیر عامل و برخی معاونان شرکت متروی مشهد برگزار شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
زنجیره تامین حمل‌ونقل ریلی کشور شکل می‌گیرد
زنجیره تامین حمل‌ونقل ریلی کشور شکل می‌گیرد
98/02/23 - 08:23
 بهینه‌سازی و بازتوانی واحدهاي نيروگاهي صورت می‌گیرد
بهینه‌سازی و بازتوانی واحدهاي نيروگاهي صورت می‌گیرد
97/05/17 - 11:05
توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری با هدف کاهش آلودگی هوا یکی از اولویت‌های معاونت علمی است
توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری با هدف کاهش آلودگی هوا یکی از اولویت‌های معاونت علمی است
94/11/11 - 12:12
بیشتر بخوانیم