طرح‌های دانشجویی در 5 محور حمایت می‌شود

طرح‌های دانشجویی در 5 محور حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71395
جشنواره ملی امیرکبیر با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری 20 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی مهمترین هدفی است که منجر به برگزاری این رویداد شد. همچنین  شناسایی سازمان‌های حامی از پایان‌نامه‌ها، کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمان‌ها و ایجاد پیوند پایدار و نظام‌مند و همکاری مستمر بین دانشگاه و صنعت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

همچنین اعتمادسازی و انجام تحقیقات مشترک با صنعت در پاسخ به نیازهای تحقیقاتی، توانمندی در توسعه محصولات جدید، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه سطوح مهارتی و شناسایی و تجاری کردن ایده‌ها و نوآوری‌های دانشجویان نیز از دیگر اهداف محوری پیش‌بینی شده برای این رویداد نوآورانه است.

علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر محورهای این رویداد ملی است. دانشجویان نوآور خلاق و فناور علاقه‌مند باید طرح‌های ارسالی خود را براساس حل مسئله، تقاضا و نیاز جامعه و صنعت تهیه و تدوین کنند.

همچنین پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی پذیرفته می‌شوند. طرح‌ها و پایان‌نامه‌های منتخب، در سه گروه، دانشجویان برتر، اساتید برتر و دانشگاه برتر، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با حمایت از رویدادهای علمی و دانشجویی مختلف، تلاش دارد تا فارغ‌التحصیلان نخبه را تشویق کند تا طرح‌های کاربردی و مبتنی بر تحقیقات فناورانه خود در حوزه صنعت گیاهان دارویی را برای تجاری‌سازی به جامعه عرضه کنند.

این رویداد همچنین توسط نهادهایی مانند بنیاد نخبگان استان البرز، جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز حمایت می‌شود.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
چتر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی گسترده‌تر می‌شود
چتر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی گسترده‌تر می‌شود
97/01/28 - 11:36
طرح‌های پژوهشی دانشجویی حوزه شناختی حمایت می‌شود
طرح‌های پژوهشی دانشجویی حوزه شناختی حمایت می‌شود
95/12/23 - 13:52
نخستین مسابقه ملی مغز و شناخت برگزار می‌شود
نخستین مسابقه ملی مغز و شناخت برگزار می‌شود
95/05/16 - 11:56
بیشتر بخوانیم