عملکرد 4 ماهه گذشته؛ بیش از 8هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار شد

عملکرد 4 ماهه گذشته؛ بیش از 8هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79447
برگزاری آزمون‌ از جمله مسیرهای مطمئن برای توسعه و ارتقای خدمات ارائه شده در حوزه‌های فناورانه است. این کار ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف را نیز شتاب می‌دهد و کیفت آن را بالا می‌برد.

یکی از عرصه‌هایی که با چند سالی است با برگزاری آزمون‌های تخصصی در مسیر رشد و توسعه‌یافتگی قرار گرفته صنعت آزمایشگاهی است. آزمون‌هایی که توسط افراد یا تیم‌های تخصصی ارائه می شود و کمک بزرگی به ارتقای دانش و تخصص فعالان حوزه آزمایشگاهی می کند.

برخلاف تصور عمومی خدمات آزمایشگاهی تنها به حوزه پزشکی و درمانی محدود نمی شود و امروز در همه حوزه‌های فناورانه کاربردی هستند و تاثیر زیادی در توسعه و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در کشور دارند. این خدمات با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته و حمایت‌های دولتی ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه دارند.

از جمله حمایت‌های ارائه شده به این مجموعه‌ها می توان به «حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و ارتقای تجهیزات»، «خرید نمونه‌های مرجع استاندارد و کالیبراسیون»، «خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی ایران‌ساخت»، «حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی» و غیره اشاره کرد. خدمات و حمایت‌هایی که توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

در همین راستا و با حمایت این شبکه تاکنون 1 هزار و 130 مجموعه آزمایشگاهی در این کار مشارکت کرده اند و 23 هزار و 243 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته اند.

اما طی 4 ماه اخیر به 52 آزمایشگاه بیش از 6 میلیارد ریال خدمات حمایتی ارائه شده است و 3 هزار و 690 عضو جدید نیز به باشگاه مشتریان این شبکه پیوسته‌اند. همچنین در این مدت، 78 آزمایشگاه با ارائه هزار و 727 دستگاه و برگزاری 8 هزار و 73 آزمون آزمایشگاهی به ارتقای این صنعت کمک کردند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
برگزاری بیش از 64 هزار آزمون؛ استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی سرعت گرفت
برگزاری بیش از 64 هزار آزمون؛ استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی سرعت گرفت
99/06/19 - 11:28
ارتقای دانش علمی و کیفیت عملکرد آزمایشگاه‌ها
ارتقای دانش علمی و کیفیت عملکرد آزمایشگاه‌ها
97/06/27 - 09:04
شبکه آزمایشگاهی را بیش‌تر بشناسیم
شبکه آزمایشگاهی را بیش‌تر بشناسیم
96/05/30 - 12:56
بیشتر بخوانیم