مهارت‌ها برای‌ آزمون‌های فناورانه آزمایشگاهی ارتقا می‌یابد

مهارت‌ها برای‌ آزمون‌های فناورانه آزمایشگاهی ارتقا می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 88733
با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کارگاه‌های آموزشی و نوآورانه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

ارتقای توانمندی‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌ها در حوزه آزمایشگاهی و تحقیقاتی، یکی از ضرورت‌هایی است که به ارتقای نتایج آزمایشگاهی، افزایش دقت نتایج آزمون‌ها، ارتقای کیفیت پژوهش‌ها و خدمات و در نهایت حضور تولیدات رقابت‌پذیر و کیفی دانش‌بنیان در بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

بر همین اساس، آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی با هدف ارتقای دانش و تخصص کارشناسان، پژوهشگران و علاقمندان به حوزه آزمایشگاهی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را به صورت دوره‌ای برگزار می‌کنند. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز از برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مراکز عضو، با رویکرد هم افزایی، انتقال تجربیات و ارتقای مهارت و تخصص افراد، حمایت می‌کند.

بر همین اساس و همزمان با گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری، با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ، کارگاه‌های آموزشی و نوآورانه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی توسط مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار می‌شود.

دوم آذرماه سال جاری، دوره آموزشی طیف سنج‌ مادون قرمز میزبان شرکت کنندگان خواهد بود، همچنین دوره کروماتوگرافی گازی،5 آذرماه برگزار می‌شود.

برای کارشناسان و سایر علاقمندان نیز دوره آموزشی طیف سنجی مرئی فرابنفش در روز 6 آذرماه و دوره میکروسکوپ الکترونی روبشی 7 آذرماه میزبان شرکت کنندگان است.

دوره آموزشی کار با الکتروفورز SDS PAGE، یکی دیگر از دوره‌هایی است که روز 8 آذرماه برگزار خواهد شد. کارگاه جذب اتمی 9 آذرماه و کارگاه آموزشی تفرق نور پویا، 12 آذرماه به بیان سرفصل‌های آموزشی این حوزه می‌پردازد.

13 آذرماه سال جاری همچنین کارگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و چهاردهم همین ماه، دوره آموزشی میکروسکوپ نیروی اتمی برگزار خواهد شد.

کارشناسان، پژوهشگران و دانشگاهیان همچنین روز 15 آذرماه سال جاری، در دوره آموزشی استخراج PCR،  DNAو الکتروفورز آگارز، روز 16 آذرماه در دوره پراش اشعه ایکس XRD و 19 آذرماه در دوره کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع غذایی حضور خواهند یافت.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه فرمائید.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

#24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری‌ شناختی| بازی‌های خلاق تجاری‌ می‌شود تا مهارت‌ها ارتقا یابد
فناوری‌ شناختی| بازی‌های خلاق تجاری‌ می‌شود تا مهارت‌ها ارتقا یابد
01/05/19 - 11:28
آموزش‌های مهارت‌محور تسهیل می‌شود؛ هدفمندی و کاربردی شدن مهارت‌ها
آموزش‌های مهارت‌محور تسهیل می‌شود؛ هدفمندی و کاربردی شدن مهارت‌ها
01/05/04 - 09:02
 تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
97/07/23 - 09:41
بیشتر بخوانیم