نشست هم‌اندیشی با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور فعال در فناوری نانو برگزار شد

نشست هم‌اندیشی با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور فعال در فناوری نانو برگزار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 93911
نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» در ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و با همکاری پایگاه‌های میزبان از جمله ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در حال اجرا است.

این طرح به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان ایرانی خارج از کشور با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب پیاده‌سازی شده است.

در این طرح اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور در قالب دوره‌های بلند مدت مانند پسادکتری، فرصت مطالعاتی و استاد مدعو و کوتاه مدت مانند برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی می‌توانند با مراکز داخلی همکاری کنند.

در نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که سه‌شنبه چهارم مهرماه در ستاد نانو برگزار شد ۲۰ محقق به صورت حضوری و آنلاین شرکت کردند.

در این نشست، پس از خیرمقدم و ارائه‌ای از وضعیت پایگاه ستاد نانو در خصوص طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور توسط رضایت، تعدادی از محققان به بیان مشکلات و پیشنهادات در خصوص طرح و افزایش تعاملات بین‌المللی ایران در حوزه فناوری نانو پرداختند. پس از آن میرآبادی - رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی - و احمدوند - دبیر ستاد نانو - سخنرانی و در خصوص سوالات و موارد مطرح شده توضیحاتی را ارائه کردند.

در این نشست از سه فعالیت فناورانه که در این طرح از آنها حمایت شده است و دارای دستاوردهای شاخص بودند، با اهدای لوح تقدیر و اعتبار شبکه آزمایشگاهی و هدیه‌ای به رسم یادبود، تقدیر شد. این طرح‌های عبارتند‌ از طراحی و ساخت دستگاه سنتز نانوحامل‌ها با استفاده از فناوری میکروفلوئیدیک (دکتر سید علی موسوی شائق، شرکت ریز سامانه بهبود درمان) که به طراحی و تجاری‌سازی دستگاه منتهی شده،تولید برچسب‌های هوشمند کنترل دمای زنجیره سرد کالاهای حساس (کول‌تگ‌پرو) (دکتر زهرا کلاهدوز اصفهانی، شرکت فناوری فرا پایش امین) که به تولید و فروش محصول منجر شده و تولید پوشش‌های سوپر آب‌گریز پلی یورتانی (دکتر امیرحسین سیدمهدی، شرکت مارال پوشش نانو) که به جذب سرمایه‌ رسیده است.

شایان ذکر است، جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی https://connect.isti.ir/ قابل دسترسی است.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم