چه تسهیلات متنوعی به شرکت‌های خلاق رسید تا در مسیر توسعه محصولات گام بردارد

چه تسهیلات متنوعی به شرکت‌های خلاق رسید تا در مسیر توسعه محصولات گام بردارد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 74360
با راه‌اندازی پویشی جدید خدمات‌رسانی به شرکت‌های خلاق سرعت گرفت تا شاهد توسعه محصولات آنها باشیم.

این اقدام توسط ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اختصاص بسته‌های کمکی به شرکت‌های خلاق با شتابی چند برابری در حال انجام است. بر اساس اقدامات انجام شده تا کنون 19 شرکت خلاق در پارک‌های علم و فناوری مستقر شده اند. این شرکت‌ها با استقرار در پارک‌ها به امکانات متعددی دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر اینکه یک مکان مناسب به عنوان دفتر شرکت در اختیار آنها قرار می‌گیرد، به امکاناتی مانند سالن کنفرانس، زیرساخت اینترنت، همجواری با شرکت‌های فعال در این حوزه، دسترسی به منابع استارتاپی و دیگر حمایت‌های مالی و فنی، دسترسی خواهند داشت.

همچنین تا کنون در 62 مورد، شرکت‌های خلاق از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شده‌اند. بر اساس این تسهیلات فعالان خلاق و دانش‌بنیان، می‌توانند طول مدت سربازی را در شرکت حضور داشته باشند و پروژه‌های فناور خود را دنبال کنند.

 

ارائه بیش از 460 پیشخوان مشاوره

همچنین بیش از 460 پیشخوان مشاوره برای مدیران و فعالان خلاق به صورت حضوری و آنلاین برگزار شده است. این شرکت‌ها می‌توانند در مورد انواع موضوعات از جمله خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، مالیات، بیمه، تسهیلات مالی، تجاری‌سازی، بازاریابی داخلی و بین‌المللی، مشاوره حرفه‌ای دریافت کنند و در کلاس‌های رایگان شرکت کنند. خدمات مشاوره توسط مشاورین مجرب و خبرگان هر حوزه انجام می‌گیرد.

علاوه بر این موارد،  بیش از 50 شرکت خلاق نیز با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نمایشگاه‌های داخلی حضور یافتند. بر اساس این خدمت، بخشی از هزینه حضور در نمایشگاه توسط ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پرداخت می‌شود.

32 شرکت نیز در بازه زمانی منتهی به فروردین 1400 از تسهیلات مالی کم بهره برخوردار شدند.

 

استقرار در مکان‌های دارای کاربری مسکونی

حضور شرکت‌های تجاری و صنعتی در برخی از عرصه‌های شهری بر اساس قانون ممنوع است. بر اساس یک بسته خدمتی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های خلاق کمک می‌کند تا در صورت تمایل در امکان مسکونی مستقر شوند. بر اساس این خدمت، 18 شرکت خلاق برای استقرار در اماکن دارای کاربری مسکونی معرفی شدند و توانستند در محل مورد نظرشان مستقر شوند.

همچنین یک بسته خدمتی طراحی شده است تا اگر یک شرکت خلاق از خارج از کشور مهمان تجاری داشته باشد و یا بخواهد هیئتی را به یک کشور خارجی اعزام کند تا امور شرکت را پیگیری کنند، بتوانند از حمایت مالی برخوردار باشند.

بر این اساس، 14 شرکت خلاق کمک هزینه اعزام و پذیرش هیئت تجاری خارجی را دریافت کردند. 45 شرکت نیز خدمات بیمه درمانی تکمیلی دریافت کردند و به 16 شرکت خلاق نیز برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، کمک هزینه پرداخت شد.

 

توانمندسازی 150 شرکت خلاق برای بازاریابی

بسیاری از شرکت‌های خلاق علیرغم برخورداری از دانش فنی، در امور حیاتی مانند فروش، بازاریابی، توسعه محصول، تولید دارای توجیه اقتصادی و نحوه مدیریت منابع انسانی، با چالش مواجه هستند. در این راستا یک مکانیزم حرفه‌ای طراحی شد تا نخبگان حوزه‌های مختلف مانند مشاوران ارشد بازاریابی و مدیران سرشناس فروش، به شرکت‌های خلاق آموزش کاربردی ارائه کنند. تا کنون بیش از 150 شرکت خلاق از بسته خدمتی توانمندسازی استفاده کرده‌اند.

خدماتی مانند دیجیتال مارکتینگ، تهیه گزارش داخلی بازار و خدمات حسابداری نیز شامل حمایت‌های گسترده می‌شود و بیش از 50 شرکت خلاق در چند ماه اخیر از این خدمات به صورت کاملاً رایگان برخوردار شدند. همچنین به این شرکت‌ها کمک می‌شود تا ابزارها و نرم‌افزارهای حرفه‌ای حسابداری را با هزینه بسیار کم تهیه کنند.

آسیب‌های همه‌گیری ویروس کووید 19 شامل حال زیست‌بوم صنایع نرم و فرهنگی نیز شد، بر این اساس با حمایت ستاد، بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات فوری کرونا به شرکت‌های خلاق پرداخت شد، هر شرکت حداقل 400 میلیون تومان دریافت کرد و در نهایت به شرکت‌های خلاق متقاضی پرداخت شد.

 

شرکت‌های خلاق در صدا و سیما

ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدمات خلاق و فرهنگی، امکان معرفی شرکت‌ها در صداوسیما را فراهم کرده است. بر اساس قرارداد بالادستی منعقد شده میان سازمان صدو سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به صورت ویژه در رسانه ملی معرفی می‌شوند. تا کنون 55 شرکت خلاق در صدا و سیما به مردم معرفی شده اند و دیگر شرکت‌های متقاضی نیز در بازه زمانی پیش رو بر روی آنتن خواهند رفت و از امکان شناساندن کالا و خدمات خود به مردم برخوردار می‌شوند.

شرکت‌های خلاق بیش از 10 خدمت دیگر نیز دریافت می‌کنند. این خدمات به گونه‌ای طراحی شده است که حتی الامکان همه نیازهای یک شرکت خلاق را پوشش دهد. خدماتی مانند مشاوره بازاریابی خارجی و مشاوره تجارت با کشورهای منتخب نیز در سبد خدماتی خلاق‌ها قرار گرفته است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
خدمات ویژه برای فروش محصولات به شرکت‌های خلاق رسید
خدمات ویژه برای فروش محصولات به شرکت‌های خلاق رسید
99/09/11 - 10:57
 تمام فعالان زیست بوم فناوری متحد باهم در مسیر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان باید گام بردارند
تمام فعالان زیست بوم فناوری متحد باهم در مسیر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان باید گام بردارند
97/01/07 - 03:05
پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سلول‌های‌بنیادی یک گام جلوتر از کتب‌درسی
پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سلول‌های‌بنیادی یک گام جلوتر از کتب‌درسی
96/02/03 - 12:36
بیشتر بخوانیم