کارآمدی راهبردهای افزایش بهره‌وری انرژی ارتقا می‌یابد؛ جذب ایده‌ها و راهکارهای ملی و بین‌المللی

کارآمدی راهبردهای افزایش بهره‌وری انرژی ارتقا می‌یابد؛ جذب ایده‌ها و راهکارهای ملی و بین‌المللی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84227
محدودیت منابع انرژی موضوعی است که دولت‌های مختلف را با چالش‌های جدی مواجه کرده و به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران بدل شده است.

خاموشی‌های مکرر در تابستان، کاهش سطح و میزان آب پشت سدها، بروز خشکسالی های گسترده در برخی مناطق کشور، کمبود منابع انرژی در روزهای سرد زمستان و غیره از جمله عواقب عدم مدیریت و استفاده نادرست و بی‌برنامه از منابع انرژی، قهر طبیعت با کشور و عدم بارندگی های کافی در کشور است که مدیران دولتی در دوره های مختلف را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اگر تلاشی برای جبران این کمبودها نشود؛ نسل آینده با چالش های اساسی روبرو خواهد بود. این کار هم به یک هم افزایی و همکاری همه جانبه میان نهادهای دولتی و خصوصی نیاز دارد تا هر کدام با به میدان آوردن توان تخصصی، دانشی و تجربیات خود نقشی موثر در کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری آن داشته باشند.

 

کنفرانسی با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه فناوری‌های انرژی

همین موضوع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به یک همکاری مشترک با نهادهای مرتبط واداشت تا با برگزاری «کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی» اقدامات در این حوزه را یکپارچه‌تر و استفاده از توان تخصصی و دانشی بازیگران و افراد تاثیرگذار در افزایش بهره‌وری انرژی را محقق کند.

این رویداد ملی و بین المللی که اهدافی چون پاسخ به پیچیدگی های فنی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی ورود به این حوزه، ایجاد نگاهی یکپارچه به تولید، انتقال، توزیع، مصرف و ذخیره سازی انرژی های برق، حرارت، سوخت و خوراک، هماهنگی بخش های مختلف نفت، نیرو، صنعت، راه و شهرسازی، محیط زیست و علمی و فناوری، دریافت راهکارهی نخبگانی و خبرگانی در این حوزه و غیره را دنبال می کند؛ 29 و 30 مردادماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه سازی و بهره وری انرژی، پنل های تخصصی با سخنرانی نخبگان داخلی و بین المللی هم مدنظر است و افزایش کارایی قوانین و سیاست های حوزه بهره وری انرژی، قیمت و تعرفه گذاری هدفمند در این حوزه، نحوه بهینه سازی تولید، توزیع و انتقال در بخش های سوخت، حرارت، برق، حمل و نقل، ساختمان و صنایع و غیره از جمله موضوعاتی است که برای برگزاری این پنل ها پیشنهاد شده است.

 

برگزاری نشست هم اندیشی برای برگزاری رویداد

در نشستی که با حضور جمعی از فعالان حوزه انرژی، محیط زیست ساختمان و سایر حوزه‌ها از بخش‌های دانشگاهی، پژوهشی و فناورانه برگزار شد، شرکت‌کنندگان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و راهکارهایشان را برای برگزاری هرچه بهتر این  رویداد، ارتقای فرهنگ و اجرای مدیریت و ارتقای بهره وری مصرف انرژی ارائه کردند و به بیان تجربه‌ها و فعالیت‌های خود در ای حوزه پرداختند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
کارآمدی راه‌کارهای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور بیشتر می‌شود؛ رفع چالش‌ها
کارآمدی راه‌کارهای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور بیشتر می‌شود؛ رفع چالش‌ها
01/03/07 - 08:25
بهره‌وری از دام‌ها ارتقا می‌یابد؛ کاهش تخریب مراتع
بهره‌وری از دام‌ها ارتقا می‌یابد؛ کاهش تخریب مراتع
00/11/10 - 09:39
خدمات شبکه با طراحی ایده‌ها و راه‌کارهای نوآورانه ارتقاء می‌یابد
خدمات شبکه با طراحی ایده‌ها و راه‌کارهای نوآورانه ارتقاء می‌یابد
97/10/16 - 10:06
بیشتر بخوانیم