آزمون نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد
همزمان در سراسر کشور؛

آزمون نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 12948
آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، با حضور حدود سه هزار و 700 متقاضی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار شد.

آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، با حضور حدود سه هزار و 700 متقاضی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، این المپیاد در تهران و همه استان های کشور و ایرانیان خارج از کشور به صورت همزمان برگزار شد و در نهایت پس از بررسی نتایج آزمون انجام آزمون مرحله دوم و انتخاب برگزیدگان، در نخستین جشنواره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که در اردیبشهت ماه سال آینده برگزار می شود از آنها تقدیر خواهد شد.
آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ساعت 9 صبح روز دوم اسفند ماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد .
در نخستین دوره برگزاری المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی سه هزار و 686 نفر متقاضی ثبت نام کردند که این آمار با توجه به این که این المپیاد برای نخستین بار در کشور اجرا می شد و حائز شرایط ویژه برای قبول شدگان - مشابه سایر المپیادها - نبود، چشمگیر است.
برگزاری نخستین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اهداف وبرنامه ریزی های مختلف و گسترده ای دارد که از جمله می توان به آشنایی نیروهای دانش بالقوه کشور با زمینه های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان مرزدانش ، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و ترغیب و تشویق محققان ، اساتید ، دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد .
یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این المپیاد که با مشارکت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و در راستای ترویج و  فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در میان دانش آموزان و حمایت از ایده ها ، خلاقیت ها و نوآوری های آن ها است .
بر اساس این گزارش، علی رغم اینکه این آزمون در حال حاضر فاقد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما به دلیل علاقمندی فراوان در بستر جامعه سه هزار و 686 شرکت کننده از داخل و خارج کشور دارد که علاوه بر تعداد 55 شرکت کننده خارجی از 32 استان و در قالب 154 حوزه امتحانی همزمان به رقابت پرداختند .
از طرف دیگر به این دلیل که این المپیاد یک حیطه­ی مشترک بین بسیاری از علوم بوده دارای ویژگی های خاصی نسبت به سایر المپیادها است که وجود 5 ماده امتحانی زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آمار و اختصاصی سلول های بنیادی(با ارایه کتابچه منبع)، امکان شرکت همزمان تمام رشته های درسی و عدم محدودیت شرط معدل از جمله این شرایط ویژه است .
به نظر می رسد با توجه به زمان اطلاع رسانی اندک برای امسال، سال آینده شاهد افزایش شرکت کنندگان به بیش از 10 هزار نفر باشیم که در صورت تصویب امتیازات شواری عالی انقلاب فرهنگی شاید به بیش از این تعداد نیز برسد.
مرحله دوم این المپیاد اوایل اردیبهشت ماه سال 1395 برگزار و 40 نفر برگزیده در دوره دوم آموزشی تکمیلی در حیطه علوم و فناوری و کار آفرینی شرکت خواهند کرد که از بین آنها 8 نفر به عنوان تندیس طلا عضو تیم ملی خواهند بود که در سال بعد در صورت بین المللی شدن به رقابت خواهند پرداخت.
همزمان با برگزاری این المپیاد، علاوه بر همکاران آموزش و پرورش، 31 تن از اعضای هیأت علمی و فعالان ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در سراسر کشور به بازدید از حوزه های امتحانی پرداختند.
پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم