ارزش‌آفرینی با اینترنت اشیا؛ فناوران سیستم مدیریت هوشمند مصرف انرژی را ساختند

ارزش‌آفرینی با اینترنت اشیا؛ فناوران سیستم مدیریت هوشمند مصرف انرژی را ساختند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71241
شرکتی دانش‌بنیان با تولید محصولات خود تلاش برای توسعه بازار اینترنت اشیا را آغاز و محصولاتش را به بازار داخلی کشور تزریق کرد.

شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) توسط جمعی از کارشناسان فعال در حوزه‌ فناوری اطلاعات و با هدف توسعه هر چه بیشتر راه‌کارهای ارتباط هوشمند در کشور شکل گرفت. این شرکت با تولید محصولات مختلف خود توانست جای خود را در بازار داخلی باز کند و برای حضور در بازارهای جهانی تلاش می‌کند.

به گفته محمد جابری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، «ماژول»، «کیت آموزشی»، «سیستم هوشمند مدیریت مصرف»، «مودم روتر» و «سیستم هوشمند کنترل ترافیک دریا-ساحل» از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

این فعال فناور ادامه داد: کیت آموزشی ما برای آموزش و نمایش عملکرد فناوری IoT در نمایشگاه‌ها و آموزش تخصصی و کاربردی نیروهای متخصص حوزه اینترنت اشیا کاربرد دارد.

وی همچنین گفت: سیستم هوشمند مدیریت مصرف شرکت هم عبارت است از یک زیرساخت سخت‌افزاری که امکان تبادل دو طرفه اطلاعات را بین دستگاه‌ها و مرکز کنترل و  بااستفاده از  اینترنت اشیاء محقق می‌کند. ماژول BMS مبتنی بر اینترنت اشیا سیستمی است که از طریق اجزای خودکنترل قسمت‌های مختلف ساختمان و نمایش خروجی‌های مناسب را برای کاربر امکان‌پذیر کرده است.

جابری همچنین بیان کرد: سامانه هوشمند کنترل ترافیک دریا-ساحل هم سامانه‌‌ای است که موقعیت مکانی شناورها، مصرف سوخت شناورها، مسیر حرکت، میزان بار شناورها را به کمک نرم افزار موجود در اتاق کنترل اسکله، پایش و محاسبه و ذخیره‌سازی می‌کند. بنابراین به صورت خودکار و دقیق عملکرد هر شناور، لحظه به لحظه رصد می‌شود و امکان دخل و تصرف در سوخت به حداقل کاهش می‌یابد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 مدیریت هوشمندسازی در گرو بهره‌مندی از اینترنت اشیا
مدیریت هوشمندسازی در گرو بهره‌مندی از اینترنت اشیا
97/09/25 - 15:01
 اینترنت اشیا چیست
اینترنت اشیا چیست
96/10/05 - 12:18
بیشتر بخوانیم