استرالیا چه زمانی مرزها را برای دانشجویان بین‌المللی می‌گشاید

استرالیا چه زمانی مرزها را برای دانشجویان بین‌المللی می‌گشاید


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 71389
اوایل هفته گذشته با خبرهای خوبی برای دانشجویان بین‌المللی که قصد داشتند در استرالیا تحصیل کنند، آغاز شد.

از زمان بسته شدن مرزها تا هفته پیش برای نخستین بار گروهی از دانشجویان بین‌المللی به کشور استرالیا بازگشتند. از زمان بسته شدن مرزها در ماه مارس، این نخستین گروهی است که بازگشتند. اکنون، آنها در قرنطینه هستند و قرار است چند هفته دیگر تحصیل در دانشگاه را آغاز کنند. این مثبت ترین تغییری است که در طول چند ماه گذشته برای دانشجویان بین المللی رخ داده و پیامدهای خوبی را برای آنان به همراه داشت. پرسش این است که استرالیا  چه موقع مرزهای خود را به روی دانشجویان خارجی باز می کند؟ این پرسش پاسخ مثبتی به همراه داشت که نتیجه آن باز شدن این مرزها در هفته‌های آینده یا ماه‌های آینده است.

در پی اظهارات وزیر آموزش و پرورش فدرال مبنی بر این‌که تمام ایالت های استرالیا با برنامه های خود برای استقبال از دانشجویان بین المللی آماده نیستند، مشخص شده است که زمینه برای بازگشت دانشجویان به تحصیل هنوز فراهم نیست. برخی از این دانشگاه‌ها حتی نشانه ای از زمان آماده شدن برنامه های خود ارائه ندادند. 

دن تهان گفت: من به تمام ایالت‌ها نامه نوشتم و از آن‌ها خواستم كه برنامه خود را برای ورود دانشجویان بین‌المللی تا پایان ماه نوامبر ارائه دهند. 

عدم حضور دانشجویان بین المللی به دلیل شیوع ویروس باعث شده است که ایالت نیو ساوث ولز با 2.5 میلیارد دلار استرالیا کسری در اقتصاد خود مواجه شود.

برخی از ایالت‌های استرالیا در حال بازگشایی مرزهای خود است تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند بازگردند و اقتصاد را تقویت کنند. بر همین اساس بسیاری از ایالت‌ها می خواهند مرزهای این کشور طی چند هفته آینده به روی دانشجویان بین المللی باز شود.

انتظار می رود بخش شمالی استرالیا، در این هفته برنامه‌های خود را به دولت فدرال ارائه دهد. دانشگاه چارلز داروین (CDU) در حال حاضر در حال بحث و گفتگو برای پرواز چارتر دانشجویان بین المللی است که در شش ماه اول سال در هند گرفتار شده اند.  سخنگوی این دانشگاه گفت: پس از موفقیت در اولین پرواز ما در روز دوشنبه، دانشگاه در حال همکاری با مناطق شمالی و استرالیا برای انجام پروازهای بیش‌تر در سال 2021 است.

ایالت کوئینزلند استرالیا هنوز هیچ برنامه مدونی برای بازگشت دانشجویان بین‌المللی ندارد و هر گونه بازگشت دانشجویان رد شده است.

استرالیای جنوبی در حال کار بر روی پیشنهادات مبنی بر بازگشت دانشجویان بین المللی است.  طبق گزارش های قبلی ، برنامه آزمایشی استرالیای جنوبی که توسط دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) و دانشگاه فلیندرز (Flinders University) پیشنهاد شده است، پرواز 300 دانشجوی بین المللی را از نوامبر 2020 تا ژانویه 2021 به این ایالت محقق خواهد کرد.

برنامه آزمایشی استرالیای جنوبی در آگوست سال 2020 اعلام شد اما پیش از این به دلیل نگرانی در مورد ورود بین المللی به عقب رانده شده بود.  طبق گزارشات دانشجویان بین المللی سالانه بیش از دو میلیارد دلار استرالیا برای اقتصاد استرالیای جنوبی درآمدزایی می کنند.

در حالی که استرالیای غربی هنوز زمان بندی برای برنامه بازگشت دانشجویان بین المللی را توصیه نکرده است، ایالت ویکتوریا اما در حال کار بر روی پیشنهادات خود برای بازگشت دانشجویان بین المللی است. بدون مرزهای باز استرالیا ، شهرها از نبود کمک های میلیاردی جامعه دانشجویی بین المللی رنج می برند.

منبع: Study International

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ابهامات در ذهن دانشجویان بین‌المللی؛ شرایط تازه مهاجرتی چه می‌گوید
ابهامات در ذهن دانشجویان بین‌المللی؛ شرایط تازه مهاجرتی چه می‌گوید
99/07/21 - 11:23
کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی اقتصاد استرالیا را تحت تأثیر قرار داد
کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی اقتصاد استرالیا را تحت تأثیر قرار داد
99/07/09 - 13:19
اثرات بحران کرونا بر حوزه دانشجویان بین‌المللی
اثرات بحران کرونا بر حوزه دانشجویان بین‌المللی
99/02/29 - 11:01
بیشتر بخوانیم