استقبال دانشگاهیان از حضور در چهارمین جشنواره ملی دریا
در راستای برگزاری چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت انجام شد؛

استقبال دانشگاهیان از حضور در چهارمین جشنواره ملی دریا


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37218
بالطبع یکی از بخش‌های جذاب در چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، جشنواره مسابقات شناورهای هوشمند است که در دل این جشنواره گنجانده‌شده است، که تاکنون بیست‌وشش شرکت کننده متقاضی حضور در این بخش هستند.


بالطبع یکی از بخش‌های جذاب در چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، جشنواره مسابقات شناورهای هوشمند است که در دل این جشنواره گنجانده‌شده است، که تاکنون بیست‌وشش شرکت کننده متقاضی حضور در این بخش هستند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تاکنون تعداد ۲۶ از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی بیرجند، دانشگاه فنی حرفه‌ای کرمانشاه، امام خامنه‌ای، صنعتی بابل، باهنر کرمان، بوعلی سینا، خلیج فارس، فردوسی مشهد، دریانوردی چابهار، آموزش عالی پاسارگاد، آموزش عالی خاوران و ارگان‌های مختلف از جمله جهاد خودکفایی نداجا و موسسه آموزش کشتیرانی ثبت‌نام کرده‌اند. که در حال حاضر پیگیر ساخت شناورهای خود برای انجام آیتم‌های مختلف مسابقه هستند.
علیرضا کاظمی پور دبیر اجرایی مسابقات دانشجویی شناورهای هوشمند با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی این مسابقات گفت:  یکی از ملزومات اصلی جهت شرکت در مسابقات ملی شناورهای هوشمند پس از پایان مهلت ثبت‌نام، ارائه دفترچه طراحی شناورها بوده که شرکت‌کنندگان تا تاریخ ۳۱ تیرماه دفترچه طراحی شناور خود شامل مستندات هیدروستاتیکی، هیدرودینامیکی، هوشمند سازی و ساخت را برای دبیرخانه ارسال نمودند. این مهلت تا تاریخ ۱۵ مرداد تمدید شد که تیم‌ها مستندات خود را طبق آیین‌نامه ارائه کردند.

کاظمی پور گفت: ارسال مستندات طراحی و برای سازمان‌های حامی جهت داوری و امتیازدهی، آماده‌سازی زمینه‌های برگزاری کارگاه آموزشی ساخت بدنه، برگزاری دومین کمیته فنی با نماینده‌های سازمان‌ها جهت حمایت از مسابقات و نحوه برگزاری مسابقات، معرفی ۲ یا ۳ نفر از دانشجویان با تجربه در مسابقات جهت مشاوره به تیم‌ها و در نهایت برگزاری دوره‌های تخصصی نرم افزارهای Maxsurfe و star ccm+از برنامه‌ها و اقدامات آتی در راستای برگزاری چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در بخش مسابقات شناورهای هوشمند است که می‌توان از آن نام برد.
بر اساس این گزارش؛  با توجه محدودیت مالی تاکنون بنا بر نظر کمیته فنی و مشاورین علمی اجرای مسابقات میزان جوایز به این صورت در نظر گرفته‌شده است، که در بخش مسابقات سرعت و مانور برای نفر اول 80 میلیون ریال، نفر دوم 70 میلیون ریال و همچنین نفر سوم 50 میلیون نفر در نظر گرفته‌شده است.
چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در تاریخ 1 الی 3 آبان ماه سال جاری در محل باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم