اشتغال مولد در نخستین مرکز رشد نوآوری دریا توسعه می‌یابد
با حمایت گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری؛

اشتغال مولد در نخستین مرکز رشد نوآوری دریا توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 44063
گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از بدو تشکیل، پیشبرد برنامه های توسعه ای حوزه دریا را در اولویت اقدامات خود قرار داده، برای سرعت بخشیدن به این برنامه ها، اقدام به حمایت از راه‌اندازی نخستین مرکز رشد نوآوری تخصصی دریایی کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، نخستین مرکز رشد نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس راه‌اندازی شد.

ایجاد مراکز رشد تخصصی و تعیین حوزه فعالیت آن‌ها، با توجه به اولویت‌ها و مزیت‌های فناورانه یا دیگر پتانسیل‌های صنعتی منطقه‌ای در هر کشور یا ناحیه مشخص می‌شود. ایران به‌عنوان یکی از کشورهای درحال‌توسعه و مطرح در منطقه دارای اولویت‌های فناورانه مشخصی مانند صنایع نفت و گاز، نانوتکنولوژی، صنایع نظامی، صنایع دریایی و امثال آن است.

 

ارتقای سطح علمی دانشجویان به کمک مرکز رشد نوآوری دریا

در همین راستا با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین مرکز رشد و نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس تاسیس شد. 

این مرکز با هدف «ارتقای سطح علمی و صنعتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بومی منطقه»، «ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی»، «تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دریایی»، «کارآفرینی و اشتغال مولد از طریق ارائه حمایت‌ها و خدمات مختلف» و «جذب حمایت مالی صنایع دریایی برای ساخت یا فروش محصولات دانش‌بنیان» راه اندازی شده است.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم