افزایش سطح اشتغالزایی؛ حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش می‌یابد

افزایش سطح اشتغالزایی؛ حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71749
یک نماینده مجلس گفت: هنگام مطرح شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از قرار گرفتن نام شرکت‌های خلاق در این قانون حمایت می‌کنیم.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: کشور ما نیاز به عزم جهادی و تغییر جدی در دیدگاه‌های حمایتی در حوزه اقتصاد دارد تا شاهد نتایجی متفاوت‌تر از آنچه تا کنون بوده‌ایم، باشیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های خلاق در حوزه‌هایی مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و  هنرهای تجسمی و نمایشی فعال هستند.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این حوزه‌ها از این ظرفیت برخوردار هستند که اقتصادهای محلی را در گوشه و کنار کشور متحول سازند یا سطح اشتغال‌زایی را افزایش دهند. به همین دلیل، شرکت‌های خلاق نیز همچون شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته و مستحق حمایت هستند.

این استاد دانشگاه ضمن تاکید بر حمایت حداکثری از زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق و نوآورانه کشور گفت: در هنگام بررسی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراس اسلامی، برخی از نمایندگان اعلام کردند که باید نام شرکت‌های خلاق نیز در این قانون در کنار نام شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد و این شرکت‌ها نیز از حمایت قانونی برخوردار شوند.

 

ویس‌کرمی، ضمن توضیح بسترهای قانونی موجود برای حمایت از شرکت‌های خلاق، افزود:  در بسته حمایت قانونی از شرکت‌های خلاق، باید حتماً حمایت قوی مالی و تسهیلاتی وجود داشته باشد و به برخی حمایت‌های شعاری و معنوی، بسنده نشود. با توجه به اینکه اغلب این شرکت‌ها توسط جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، ایجاد می‌شود، باید یک بسته متنوع حمایت، اعم از معافیت‌های مالیاتی و کمک‌های بیمه‌ای برای پشتیبانی از شرکت‌های خلاق، تصویب شود.

 

وی ضمن اشاره به سازوکار اجرایی و قانونی مجلس شورای اسلامی، گفت: معاون محترم علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تا کنون چند بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور یافته است. مسئولین حوزه شرکت‌های خلاق در این معاونت نیز می‌توانند با حضور در این کمیسیون، مشکلات و نیازمندی‌های شرکت‌های خلاق را به نمایندگان منتقل کنند، تا تصویری شفاف‌تر و کارشناسی شده‌تر در این زمینه ایجاد شود.

 

 

وی همچنین بیان کرد: بی شک در هنگام طرح قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صحن علنی مجلس، در صورت انجام کار اساسی و کارشناسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از گنجاندن نام شرکت‌های خلاق در این قانون کارگشا و مهم، حمایت خواهند کرد. نظر مجلس شورای اسلامی این است که با تکیه بر فعالان دانش‌بنیان، خلاق و نوآور کشور، یک اقتصاد درون‌زا و قوی در ایران اسلامی، ایجاد شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
حمایت‌ها از زیست بوم صنایع نرم و خلاق استان‌ها؛ فعالیت استارتاپ‌ها در اصفهان توسعه می‌یابد
حمایت‌ها از زیست بوم صنایع نرم و خلاق استان‌ها؛ فعالیت استارتاپ‌ها در اصفهان توسعه می‌یابد
99/08/21 - 09:31
خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گسترش می‌یابد
خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گسترش می‌یابد
98/02/29 - 09:44
روح پژوهش خلاق میان دانش‌آموزان کشور توسعه می‌یابد
روح پژوهش خلاق میان دانش‌آموزان کشور توسعه می‌یابد
96/09/22 - 11:21
بیشتر بخوانیم