ایده‌های دانش‌بنیانی نیازهای اتوماسیون صنعتی را پاسخ می‌دهد

ایده‌های دانش‌بنیانی نیازهای اتوماسیون صنعتی را پاسخ می‌دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69588
تولید انواع تجهیزات ابزار دقیق با کاربرد خاص، نتیجه فعالیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ابزارهایی که برای رفع نیازهای اتوماسیون صنعتی با در نظر گرفتن بازده اقتصادی، ایمنی و حفاظت سیستم به کار می‌رود.

این شرکت دانش‌بنیان از صفر تا صد همه محصولات تولیدی خود را در داخل تولید کرده است تا امکان ایجاد زیرساخت‌های تولید و استفاده از آنها در داخل کشور به راحتی وجود داشته باشد. همین موضوع هم کمک کرده تا خود شرکت و مشتریان این محصولات در هیچ مقطعی با مشکل تولید و تامین قطعات اولیه مواجه نشوند و همیشه این محصولات در دسترس باشد.

تولید محصولاتی در حوزه اندازه‌گیری دما، اندازه‌گیری سطح، تجهیزات جاده‌ای و تونلی و اندازه‌گیری فلو از جمله دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان پنگان الکترونیک است. آن‌طور که علی اسماعیلی مدیر عامل این شرکت، می‌گوید: دماسنج غیر تماسی مادون قرمز یکی از محصولات تولیدی این شرکت در زمینه اندازه‌گیری دما است. دماسنج غیر تماسی مادون قرمز برای تشخیص نقطه‌ای سطح بالا، پایین و یا هر بخش از مخزن به کار می‌رود. استفاده از امواج رادیویی ویژگی اصلی دماسنج غیر تماسی مادون قرمز است. این دماسنج توانایی دارد که تشعشعات را در طول ۵ تا ۱۲ متر دریافت کند.

به گفته او، سنسور تشخیص دید مادون قرمز از جمله تجهیزات تولیدی شرکت در حوزه جاده‌ای و تونلی است. سنسور تشخیص دید مادون قرمز میزان دید محیطی در شرایط مه، دود، گرد و غبار، رطوبت، برف و باران را اندازه‌گیری و تنظیم می‌کند.

این فعال دانش‌بنیان ادامه می‌دهد: سنسور اندازه‌گیری گازهای CO و NO2 هم محصول دیگری است که در شرکت تولید شده است. این محصول در تونل‌های جاده‌ای، تصفیه‌خانه‌ها و پمپ‌خانه‌ها کاربرد دارد. همچنین شدت سنج روشنایی ورودی تونل هم در شرکت طراحی و تولید شده است. شدت سنج روشنایی ورودی تونل برای اندازه‌گیری متوسط روشنایی ورودی تونل‌ها و اطراف آن به کار می‌رود.

اسماعیلی ادامه می‌دهد: با کمک توان داخلی متخصصانمان توانستیم بادسنج اولتراسونیک را هم تولید کنیم. از این محصول ایرانی برای اندازه‌گیری دقیق سرعت و جهت باد با استفاده از امواج مافوق صوت استفاده می‌شود.

مدیر عامل این شرکت همچنین می‌گوید: سطح‌سنج التراسونیک، سطح سنج الکترومکانیکی و لول سوئیچ هم محصولاتی هستند که در حوزه اندازه‌گیری سطح در شرکت تولید شده است. با این ابزار اندازه‌گیری پیوسته و بدون تماس سطح سیال داخل مخازن و حوضچه‌ها با امواج مافوق صوت، اندازه‌گیری دقیق سطح مواد سیال و مواد جامد حجمی و پودری و تشخیص نقطه‌ای سطح بالا، پایین و یا هر بخش از مخزن با استفاده از امواج رادیویی میسر می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

معرفی شرکتهای دانش بنیان موفق/ ۲۸۰ شرکت گردش مالی میلیاردی دارند

تعریف 5 پروژه بزرگ برای توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان

معیارهای تایید محصولات دانش‌بنیان چیست ؟

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم