ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد
رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 43270
رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران در خردادماه سال جاری برگزار می شود.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران در خردادماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019)، بیان کرد: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه 20 تا 22 خردادماه سال جاری همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019) برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته ایران پیشنهاد برگزاری مجمع نوآوري آسیا و اقیانوسیه را به كميسيون اجتماعي اقتصادي آسيا و اقيانوسيه سازمان ملل متحد موسوم به اسكاپ ارائه کرد. با پذيرش درخواست كشورمان، نخستین دوره این مجمع، امسال 20 تا 22 خردادماه سال جاری در تهران با ميزباني مشترك سازمان ملل (اسكاپ) و جمهوري اسلامي ايران (معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري) برگزار می شود.

به گفته بی‌رنگ، این مجمع بین‌المللی براي اولين بار و با ابتكار عمل كشورمان با همکاری كميسيون اجتماعي اقتصادي آسيا و اقيانوسيه سازمان ملل متحد (اسکاپ) برگزار می شود. اسکاپ با هدف تقویت مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری، ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) شکل گرفته است.

وی همچنین تصزیح کرد: طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ در سال 2018 در بانکوک، برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران به تایید اعضا رسید.

در ادامه این نشست، سید احمدرضا علائی طباطبائي مديركل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبير اجرايي نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه نیز با اشاره به جزییات برگزاری این مجمع در ایران، گفت: این رویداد بزرگ همزمان با نمایشگاه اینوتکس 2019 با حضور تصمیم گیران عالی رتبه بین‌المللی از 63 کشور عضو اسکاپ برگزار می شود.

وی افزود: اسکاپ شامل 53 کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که 9 کشور دیگر هم اعضای وابسته به آن هستند. برخی از این کشورها شامل مالزی، استرالیا، چین، کرده جنوبی، هندوستان، فرانسه، ژاپن، هلند، نیوزلند و غیره می شود.

به گفته علائی طباطبائي، تمام وزرای مرتبط با حوزه علم، فناوری و نوآوری کشورهای عضو با دعوت‌نامه مشترک معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دبیر کل اجرایی اسکاپ و روساي 20 سازمان بين‌المللي مهم و مرتبط به این مجمع دعوت شده اند و هزينه‌هاي برگزاري اين برنامه، مشتركا توسط اسکاپ و كشورمان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: طی دو روز، نمایندگان کشورها به اشتراک گذاری و تبادل دانش و تجربیات، بررسی نظام ملی نوآوری کشورها، تجارب موفق و شکست خورده در زمینه سیاست گذاری علم و فناوری و بررسی اکوسیستم استارتاپی کشورهای عضو خواهند پرداخت.

مديركل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفي استارتاپهاي نوآور در آسيا و اقيانوسيه با توجه به اهداف توسعه پايدار، تبادل اطلاعات در خصوص دستاوردهاي جديد فناورانه بين كشورهاي عضو و توسعه همكاري‌هاي علمي و فناوري با كشورهاي خارج از منطقه در راستاي ورود به انقلاب چهارم صنعتي را از اهداف اصلي برگزاري اين مجمع برشمرد.

دبير اجرايي نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در ادامه عنوان کرد: در پایان این مجمع، از شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه که به ابتکار ایران و توسط بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور در حال ایجاد است، رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم