بازی «ایران ساخت» تعامل میان کاربران را افزایش داد

بازی «ایران ساخت» تعامل میان کاربران را افزایش داد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69796
بازی‌های دانستنی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای هستند که می‌توانند باعث افزایش تعامل میان کاربران شوند. این بازی‌ها همچنین در صورتی که از طراحی خوبی برخوردار باشند، می‌توانند به افزایش اطلاعات عمومی کاربر منتهی شوند. شرکتی دانش‌بنیان یک بازی طراحی کرده که با استقبال گسترده کاربر ایرانی مواجه شده است.

امیر حسین ناطقی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان دانش پروران امیرکبیر گفت: این شرکت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. یکی از بازی‌های طراحی شده توسط این شرکت بازی کوئیز آف کینگز (Quiz of Kings ) است که بر اساس طرح سوال و دانستنی‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: در این بازی سوالات اطلاعات عمومی در حوزه‌های مانند ورزشی، مذهبی و علمی مطرح می‌شود. کاربرها می‌توانند با یکدیگر قرار بگذارند و در مسابقه ای که ترتیب داده‌اند به این سوالات پاسخ دهند و رقابت مهیجی داشته باشند.

 

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان دانش پروران امیر‌کبیر افزود: این بازی توانست با استقبال کم نظیر کاربر ایرانی مواجه شود. علاوه بر آنکه یک بازی هیجان‌انگیز محسوب می‌شود، بر اطلاعات عمومی کاربر نیز افزوده می‌شود. البته این بازی در رده بازی‌های اجتماعی طبقه‌بندی می‌شود و باعث ایجاد ارتباط بین کاربرهای مختلف می‌شود.

 

ناطقی همچنین بیان کرد: کاربر ایرانی  این بازی را به صورت رایگان دانلود می‌کند و در جریان بازی در صورت علاقه، می‌تواند مواردی را با پرداخت پول خریداری کند. این گزینه‌های خریداری شده به روند بازی کمک می‌کند.

 

به گفته ناطقی، این شرکت در نظر دارد تا با ورود به حوزه صادرات محصولات خود را به کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای عربی نیز بازی رایانه‌ای صادر کند. هچنین در نظر داریم تا خدماتی را در اختیار شرکت‌های بازی‌ساز کوچکتر قرار دهیم.

 

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان دانش پروران امیر کبیر همچنین گفت:  این شرکت به صورت سالانه یک مسابقه برگزار می‌کند که کاربرهای بازی کوئیز آف کینگز (Quiz of Kings ) می‌توانند به صورت آنلاین در آن رقابت کنند. منتخبین مسابقه به صورت حضوری با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در نهایت یک جایزه نقدی به برترین بازیکن سال پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به بازار رو به گسترش داخلی بیان کرد: شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیاز دارند تا از حمایت دستگاه‌های دولتی برخوردار باشند. این حمایت می‌تواند به صورت بسته‌های حمایت مالی و تسهیل قوانین دست‌وپاگیر صورت گیرد.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

توسعه علمي و فناوري كشور در گرو حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی تهران با همکاری شهرداری تهران

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می‌گیرد

 

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم