با برگزاری یک چالش؛ محصولات و خدمات شناختی سالمندی گسترش می‌یابد

با برگزاری یک چالش؛ محصولات و خدمات شناختی سالمندی گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68305
«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» عنوان چالشی است که گسترش برنامه‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی در رده بزرگسالان را دنبال می‌کند.

این چالش توسط شتابدهنده شناختی کاگنوتک، مرکز نوآوری کارولوکس و شتابدهنده نیروان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی برگزار می‌شود.

 

 تولید، توسعه و بومی‌سازی در حوزه‌های بازی‌های دیجیتال، مداد - کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن، فناوری و ابزارها و بسته‌های ارتقا و توانبخشی شناختی محورهای این چالش است. علاقمندان برای شرکت در آن و ارسال پروپزال تا 20 مرداد ماه سال جاری مهلت دارند. تیم‌های برگزیده پس از داوری و ارزیابی طرح‌ها شهریور ماه معرفی می‌شوند. تیم‌های برگزیده با حضور در دوره پیش شتابدهی محصول خود را توسعه می‌دهند.

در نهایت نیز 5 تیم برگزیده حمایت می‌شوند، سوبسید فروش یکی از حمایت‌هایی است که ستاد از این تیم‌ها انجام می‌دهد.

 

افزایش سرمایه‌ی شناختی جامعه، پیشگیری و کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از برنامه‌های ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی است تا با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی این ماموریت خود را انجام دهد. در این راستا ستاد با توجه به پروژه‌های بین‌المللی تعریف شده در این حوزه اقدام به انتخاب مهمترین و موثرترین کارکردهای شناختی که شامل حافظه، توجه، استدلال و حل مسئله، سرعت پردازش اطلاعات، و حافظه‌ی کاری در رده‌ی سنی بزرگسالان کرده است. در واقع این چالش به دنبال توسعه و ساخت برنامه های ارتقاء و توانبخشی شناختی با تأکید بر کارکردهای شناختی فوق است.

 

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

 

اخبار مرتبط:

* بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می‌شود

* بیش از ۱۴۰طرح پژوهشی علوم شناختی درحال اجرا است

* حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان علوم شناختی شتاب می‌گیرد

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم