با همکاری 5 شتابدهنده تخصصی؛ ایجاد تحول در صنعت نفت و گاز سرعت می‌گیرد

با همکاری 5 شتابدهنده تخصصی؛ ایجاد تحول در صنعت نفت و گاز سرعت می‌گیرد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 72282
ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری با همکاری 5 شتابدهنده حوزه نفت و گاز سعی در شتابدهی فعالیت‌های این حوزه دارد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با مشارکت این ستاد در حال برگزاری است. در پاویون مرکزی ستاد ۵ شتابدهنده تخصصی حوزه انرژی و از همکاران آن غرفه های اختصاصی خود را ایجاد کرده‌اند.
ایجاد شبکه فشرده شتابدهی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه خدمات تخصصی و هدفمند به استارتاپ های حوزه انرژی، یکی از محورهای فعالیت است.

شرکت توسعه اندیشان اطلس توانا، یکی از مجموعه های عضو شبکه شتابدهی حوزه انرژی است که در پاویون ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دارای غرفه است. این شرکت به صورت تخصصی در حوزه تولید محصولات CNG و   LPG و صادرات محصولات فناورانه به کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت می کند.
مسئولان حاضر در غرفه این شرکت اعلام کردند که ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی و جذب ایده های جدید با همکاری ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی، یکی از برنامه های محوری این مجموعه در آینده نزدیک خواهد بود.

مرکز نوآوری انرژیک دیگر موسسه همکار ستاد در بخش خصوصی است که به صورت تخصصی در حوزه برگزاری رویدادهای بهم رسانی فعالیت می کند.این مجموعه که در پاویون ستاد دارای غرفه است با شناسایی نیازهای فناورانه شرکت ها و صنایع بزرگ فعال در حوزه، نفت، گاز و پتروشیمی، وظیفه اتصال آنها به شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپ های توانمند این حوزه را بر عهده گرفته است.

نهایی شدن قرارداد عرضه محصول و خدمات نوآورانه و دانش بنیان، میان شرکت های فناور و صنایع بزرگ نفت و گاز یکی از اهداف محوری این شتابدهنده است.
شتابدهنده آی تک نیز یکی دیگر از مجموعه های مستقر در پاویون ستاد است. این مجموعه خدمات زیرساختی مانند تسهیلات، محل کار اشتراکی و دوره های آموزشی را به استارتاپ های حوزه انرژی ارائه می کند. این مجموعه با استفاده از یک مرکز آزمایشگاهی در پژوهشگاه صنعت نفت و یک مرکز کارگاهی در شهر قدس، این خدمات را به استارتاپها، ارائه می کند.


مجموعه مانا افراز خاور، دیگر مرکز حاضر در پاویون ستاد
 
توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی، است که با همکاری این ستاد در حال عرضه خدمات  واقعیت مجازی در حوزه نفت و استخراج و حفاری است. شتابدهنده کاریز اعتماد دیگر مجموعه حاضر در  پاویون ستاد بود که در حال عرضه خدمات در حوزه شتابدهی به فعالان فناور و شتابدهنده در حوزه انرژی است.
ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش دارد تا با توسعه همکاری نزدیک با شتابدهنده ها و معرفی استارتاپ ها و حمایت مادی و معنوی از طرح های نوآورانه، نیازهای فناورانه صنایع نفت و گاز به آنها، فزایند شتابدهی را تسهیل کند. تلاش برای برقراری ارتباط با مجموعه ها و ارگانهای دولتی صنعت نفت و جذب ظرفیت های حمایتی آنها برای توسعه زیست بوم نوآوری انرژی، یکی دیگر از فعالیت های این ستاد است.
در این راستاد، دبیر این ستاد،  در حاشیه نمایشگاه، نشست های تخصصی را با مسئولین برخی از این ارگانها تشکیل داد. رایزنی و تبادل نظر در خصوص حمایت حداکثری از استارتاپ های حوزه نفت، یکی از محورهای اصلی این گفتگوها را تشکیل می دهد. این ستاد همچنین ضمن برگزاری نشست های تخصصی،کارگروهایی را با حضور مسئولین نهادها و سازمان های مختلف تاسیس کرده است تا هم افزایی و خدمات رسانی در اکوسیستم استارتاپی حوزه انرژی تسریع شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران تا ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. مدیران شرکت ها، فعالان فناور، ایده پردازان و فعالان استارتاپی، در خلال این نمایشگاه نیز می توانند با مراجعه مستقیم به پاویون ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی، طرحها، چالش ها و درخواست های خود را با کارشناسان این ستاد در میان بگذارند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۳۳

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
منطقه عسلویه نماد اشتغال و تولید در کشور است
منطقه عسلویه نماد اشتغال و تولید در کشور است
96/01/29 - 11:04
جریان‌های فکری سازنده حوزه صنعت نفت کشور ایجاد می‌شود
جریان‌های فکری سازنده حوزه صنعت نفت کشور ایجاد می‌شود
95/12/11 - 14:51
اقتصاد دانش‌بنیان حوزه نفت و گاز نیازمند مشارکت تولیدکنندگان و مدیران است
اقتصاد دانش‌بنیان حوزه نفت و گاز نیازمند مشارکت تولیدکنندگان و مدیران است
95/12/07 - 10:08
بیشتر بخوانیم