بخش خصوصی محور کانون‌ها قرار گرفت
معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

بخش خصوصی محور کانون‌ها قرار گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 49395
سومین نشست هم‌اندیشی کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار سراسر کشور با حضور پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عبدالرضا مجدالدین، مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار این معاونت برگزار شد.

پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای این نشست با اشاره به پیشینه فعالیت کانون‌های دانش، صنعت و بازار و تغییر نگرش در تاسیس این نهاد گفت: در دوره اول، تاسیس کانون‌ها با محوریت بخش دولتی و یا دانشگاهی صورت می‌گرفت که با تغییر رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محوریت و عاملیت تاسیس کانون‌ها در دوره جدید در دست بخش خصوصی قرار گرفت.

 

مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

وی افزود: همچنین در این رابطه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست تا مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را نیز اخذ کند که این مسئله خود یک ظرفیت قانونی مناسبی را برای کانون‌ها ایجاد کرد.

 

ظرفیت قانونی کانون‌ها

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت قانونی کانون‌ها برای ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان بخشهای علمی، صنعت و بازار در کشور و تدوین و بازنگری چندین استاندارد با محوریت کانون‌ها، بیان داشت: تاسیس و فعالیت کانون‌ها در حوزه‌های استراتژیک و دارای ارزش افزوده که غالباً  مود توجه یا موضوع فعالیت ستادهای توسعه فناوری قرار نگرفته، انجام شده است، انتظار می‌رود که این کانون‌ها در حوزه‌های سیاستگذاری، رفع موانع تولید و استاندارد سازی به عنوان بازوی مشورتی متولیان عمل کنند.

 

تاسیس مراکز نوآوری

صالحی ضمن اشاره به تاسیس 2 مرکز نوآوری تخصصی با محوریت کانون‌های گندم، آرد و نان و جواهرات و سنگ‌های قیمتی، افزود: در 6 سال گذشته 500 هزار متر مربع به فضای نوآوری کشور افزوده شده است و کانون‌ها نیز می‌توانند در تعامل با سایر بازیگران حوزه فعالیت خود، زیرساخت‌های مناسبی را جهت ایجاد مراکز نوآوری شناسایی  و نقش پر رنگی را در توسعه زیست بوم نوآوری کشور ایفا کنند.

 

گزارش عملکرد

در ادامه این نشست، روسا و نمایندگان کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار: گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، گل محمدی و گیاهان معطر، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش و آبزیان، گزارشی از عملکرد کانون‌ها در سال 1398 ارائه کردند.

 

 

کانون‌های در شرف تاسیس

در بخش دیگر این نشست، روسای کانون‌های در شرف تاسیس، در حوزه‌های سلولز و مشتقات سلولزی، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، گردشگری، شکر و صنایع جانبی، به معرفی حوزه فعالیت کانون  خود پرداختند.  

 

ثبت کانون‌های جدید

در پایان این نشست، عبدالرضا مجدالدین، مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار نیز بر لزوم بهره‌گیری کانون‌ها از ظرفیت کلیه خبرگان و صاحبنظران حوزه فعالیت خود، تدوین برنامه‌های سه ساله برای کانون، ایجاد وب سایت، تشکیل بانک اطلاعاتی از نهادهای طرف عرضه و تقاضای فناوری و پیگیری تاسیس مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده  و ثبت کانون‌های جدید تاکید کرد.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 


اخبار مرتبط:

 

۵ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه اندازی می شود

آغاز به کار کانون هماهنگی، دانش، صنعت بازار رنگ و رزین

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین آغاز به کار می کند


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم