برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های کشور
حمیدیه خبرداد:

برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های کشور


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 39111
دبیر کل جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ابراز امیدواری کرد و گفت: این رویداد از سال‌های آینده به‌صورت چرخشی، هرسال در یک استان کشور برگزار شود.


دبیر کل جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ابراز امیدواری کرد و گفت: این رویداد از سال‌های آینده به‌صورت چرخشی، هرسال در یک استان کشور برگزار شود.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست فعالان استان‌های کشور در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی در معاونت علمی برگزار شد.
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در این جلسه به برنامه‌های سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی که به همت این ستاد برگزار می‌شود اشاره کرد و اهمیت بخش‌های مختلف آن را برشمرد.
وی همچنین از استقبال بسیار زیاد این رویداد خبر داد و گفت: درحالی‌که هنوز سومین دوره از این رویداد برگزار نشده است بسیاری سراغ برگزاری چهارمین دوره آن را گرفته‌اند. جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند جذب سرمایه به‌صورت اسپانسر داشته باشد تا دور چهارم آن را بخش خصوصی برگزار کند.
حمیدیه تاکید کرد: در برنامه‌های خودداریم تا در سال‌های آینده این رویداد به سعی بخش خصوصی و با کمک ارگان‌ها و نهادهای همکار در استان‌های مختلف ایران برگزار شود. به‌طوری‌که سال‌به‌سال نقاط مختلف ایران میزبان آن باشند.
وی افزود: در دومین دوره برگزاری جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی میهمانانی از کشورهای انگلیس و فرانسه با بهره‌مندی از این رویداد ابراز تمایل برای راه اندازی رویداد مشابهی در کشور خود را اعلام کردند.
 
به کار گیری نظام‌مند توانمندی‌های استانی اقدامی مبارک محسوب می‌شود
محمدامیر امیرخانی دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این جلسه بیان کرد: موضوع علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر در جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی در این حیطه به دست آمده است، مرهون زحمات بسیاری از اندیشمندان جوان در کشور است که توانسته برای ایران در سطح بین‌المللی کسب آبروی علمی داشته باشد.
وی ادامه داد: دستاوردهای علمی‌ای که امروز همه ما به آن مفتخر هستیم. چه در حوزه دانش و چه تجاری‌سازی بازار و محصولاتی که در این عرصه آرام‌آرام وارد بازار می‌شود. شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که دراین‌بین در فعالیت هستند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امیرخانی خاطرنشان کرد: طی 10 تا 15 سال گذشته مجموعه اساتید و محققین در قالب مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده و پژوهشگاه‌ها چه در بین دانشگاه‌ها و چه خارج از دانشگاه، نهادهای خصوصی و غیردولتی، همه و همه دست‌به‌دست هم داده و افتخاری برای کشور به وجود آورده‌اند.
وی با تاکید بر این نکته که کسب افتخار الزاماً تضمینی برای ماندگاری آن نیست، گفت: چنانچه در بیانات مقام معظم رهبری مروری داشته باشیم درمیابیم که حوزه‌های فناوری خاصی به صورت ویژه مورد تاکید ایشان است که حوزه فناوری‌های سلول‌های بنیادی از جمله آنهاست.
دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیان کرد: معاونت علمی نیز در همه دولت‌ها در حیطه‌های علم و فناوری با قوت عمل کرده و همواره سلول‌های بنیادی از حوزه‌های موردتوجه مدیران ارشد کشور محسوب می‌شده است.
به گفته وی اگر نوآوری در کشور به نتایج قابل افتخاری دست پیدا کرده است، به معنی ماندن در این جایگاه نیست. چراکه دنیا با سرعت در حیطه فناوری در حال حرکت است و رمز ماندگاری در این عرصه حرکت با سرعتی بیش از آن چیزی است که در دنیا اتفاق می‌افتد.
 امیرخانی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را به عنوان یک مجموعه تصمیم‌ساز در سطح ملی عنوان کرد و افزود: این ستاد برنامه جامع راهبردی ده ساله‌ای را برای خود تدوین کرده و با مشارکت صدها اعضا هیات علمی و محققین در تلاش است در این مسیر با پویایی حرکت کند.
وی افزود: یکی از برگ‌های برنامه‌های متعددی که در سال‌های گذشته اجرایی شده است، شکل‌گیری شورای استانی در استان‌های مختلف کشور بوده است. در صدد هستیم بتوانیم ظرفیت‌های کشور را در قالب استان‌های مختلف شکل بدهیم.
دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در راستای شکل‌گیری «شورای علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان» گفت: همواره تاکید کرده‌ایم دبیری این شوراها را رییس دانشگاه علوم پزشکی هر استان بر عهده بگیرد و اعضا آن از مجموعه دانشگاه‌های استان اعم از علوم پزشکی، غیر علوم پزشکی، دانشگاه‌های آموزش عالی، دانشگاه‌های آزاد، جهاد دانشگاهی، نمایندگان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان، نخبگان استان، صاحبان صنایع و سرمایه عضو این شورا شدند.
وی هدف شکل‌گیری این شوراها را شناسایی ظرفیت استان و مدیریت راهبری این ظرفیت‌ها به سمت اهداف ملی عنوان کرد و افزود: در این جلسات مروری بر ظرفیت‌های هر استان داشتیم و تقریباً در همه استان‌ها گزارش‌هایی که مطرح می‌شد شامل اطلاعاتی بود که بسیاری از فعالین این عرصه از آن بی‌اطلاع بودند.
امیرخانی از جمله سیاست‌هایی که در سطح ملی اتخاذ شد به پیش‌گیری مأموریت هر استان در سطح منطقه‌ای و ملی دانست و گفت: وزارت بهداشت و وزارت آموزش عالی،  بر اساس آمایش دانشگاه‌ها، مأموریت هایی را به آنها ابلاغ کرده‌اند. کما این که در مأموریت شیراز موضوع پزشکی بازساختی به صراحت ابراز شده است.
وی تاکید کرد: داشتن برنامه و نقشه راه در سطح ملی و به کار گیری نظام‌مند توانمندی‌های استانی اقدامی مبارک محسوب می‌شود که از دو سال گذشته آغاز شده است.  
سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی در تاریخ 3 تا 10 آذرماه ۱۳۹۷ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم