برگزیدگان دومین دوره مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی معرفی شدند
با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛

برگزیدگان دومین دوره مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی معرفی شدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 23575
در دور دوم مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی شرکت‌کنندگان در دو گروه دوازده‌تایی باهم به رقابت پرداختند و درنهایت 3 گروه برگزیده انتخاب شد.

در دور دوم مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی شرکت‌کنندگان در دو گروه دوازده‌تایی باهم به رقابت پرداختند و درنهایت 3 گروه برگزیده انتخاب شد. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، در دور دوم مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی گروه‌ها در دو گروه دوازده‌تایی باهم رقابت کردند و درنهایت گروه‌های موسسه کشتیرانی IRISL Cadet، گروه سفینه السریع دانشگاه خلیج‌فارس و تندر دانشگاه امام خامنه‌ای    به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند. هم‌چنین جایزه خلاقیت به گروه دلفین خلیج از شهرکرد جایزه زیبایی به گروه سورنا از موسسه کشتیرانی رسید. 

بر اساس این گزارش، دومین دوره از مسابقات دانشجویی قایق‌های کارتنی باهدف تمرین کار گروهی، آشنایی با مفاهیم دروس مهندسی دریا -  کشتی‌سازی، پرورش خلاقیت و نوآوری، یادگیری توأم با سرگرمی، به‌کارگیری علم در عمل و ایجاد شورونشاط علمی در بین دانشجویان برپا شد. برگزاری مسابقه ملی قایق‌های کارتنی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط گروه مهندسی دریای دانشگاه خلیج‌فارس صورت گرفت .  

برگزاری این مسابقات به سال 1962 در دانشگاه Illinois امریکا برمی‌گردد و هم‌اکنون در دانشگاه‌های معروف دنیا ازجمله MIT امریکا،  Ontario کانادا، و UTM مالزی سالانه برگزار می‌شود. در این مسابقات بسته به ابعاد استخر و یا برکه، قایق‌های ساخته‌شده از کارتن، چسب نواری و چسب چوب، همگی یکجا و یا به‌صورت گروهی به رقابت پرداخته و قایق‌هایی که سریع‌تر به هدف برسند برنده می‌شوند. اولین دور این مسابقات در کشور، اردیبهشت 94 در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار شد. 

دومین دوره مسابقات ملی قایق‌های کارتنی، در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و در ساحل خلیج‌فارس در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه،  با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی برگزار شد. 

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم