بهینه‌سازی باید در عمل بر اقتصاد خانواده و صرفه‌جویی انرژی تاثیرگذار باشد
معاون توسعه فناوری معاونت علمی:

بهینه‌سازی باید در عمل بر اقتصاد خانواده و صرفه‌جویی انرژی تاثیرگذار باشد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 13057
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بهینه سازی یکی از راه‌های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد خانواده و صرفه جویی در مصرف انرژی است که باید آن را درست به کار بگیریم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بهینه سازی یکی از راه‌های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد خانواده و صرفه جویی در مصرف انرژی است که باید آن را درست به کار بگیریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی در دومین همایش شبکه شرکت های خدمات انرژی با موضوع بهینه سازی انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها، اظهار کرد: بهینه سازی باید در تمامی زوایا از جمله اقتصاد خانواده، ایجاد اشتغال و صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیرگذار باشد و در عمل نتایج آن دیده شود.

وطنی با اشاره به این که در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به منابع نفتی است افزود: اقتصاد کشور ما باید به جای متکی بودن به منابع نفتی، مبتنی بر این منابع باشد و با به کارگیری علم و فناوری در جهت اجرای درست طرح بهینه سازی مصرف انرژی گام بردارد.

وی همچنین بیان کرد: اگر اقتصاد ما مبتنی بر منابع نفتی شود، می‌توانیم با به کار گیری فناوری‌های نوین و توسعه آن، چه در حوزه نرم افزار و چه در حوزه سخت افزار، تاثیرگذار شده و موضوع بهینه سازی را در جامعه توسعه دهیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی، در ادامه گفت: ما باید نفت و گاز را به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و بهینه سازی را که یکی از اصلی‌ترین موضوعات این حوزه است را جدی بگیریم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های متعدد دانش بنیان در سراسر کشور ابراز کرد: ما در راستای فعالیت‌های دانش بنیان، هنوز هم از برنامه عقب هستیم و نسل دانش آموختگان جوان باید در حوزه دانش بنیان ورود پیدا کنند.

وطنی همچنین به اعتبار سه هزار میلیاردی صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این صندوق آمادگی دارد تا با استفاده از این اعتبار از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی در ادامه توضیح داد: از 73 اولویت نقشه جامعه علمی کشور تنها 14 ستاد راهبردی تشکیل شده که آخرین آنها ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته است.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه ما باید از سال 2020 جریمه آلوده کردن محیط زیست را بپردازیم، ادامه داد: این در حالی است که ما همچنان در حال استفاده و سوزاندن و اغلب هدر دادن منابع هیدروکربنی کشور هستیم.

وی افزود: ما از اهمیت منابع عظیم انرژی های تجدیدپذیر غافل مانده‌ایم و میزان راندمان پایین نیروگاه‌ها، موتورخانه‌های منازل و شرکت های تجاری شاهد این مدعا است.

دومین همایش شبکه شرکت های خدمات انرژی با موضوع بهینه سازی انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها، با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست در دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه شریف برگزار شد.
دستاوردهای طرح آزمایشی افزایش کارایی موتورخانه ها و توسعه کسب و کار شرکت های خدمات انرژی در حوزه نگهداشت موتورخانه ها، از جمله محورهای مهم این همایش بودند.
پایان پیام/26

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم