تجاری‌سازی فناوری سلول‌های بنیادی از طریق ایده‌های کارآفرینی

تجاری‌سازی فناوری سلول‌های بنیادی از طریق ایده‌های کارآفرینی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 24945
مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی همزمان با برگزاری دومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی، این رویداد را فرصتی برای توسعه ایده‌های علم سلول‌های بنیادی از ایده‌های نوآورانه به سمت دست یابی محصول عنوان کرد.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی همزمان با برگزاری دومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی، این رویداد را فرصتی برای توسعه ایده‌های علم سلول‌های بنیادی از ایده‌های نوآورانه به سمت دست یابی محصول عنوان کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان کیهان ور مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی با توجه به برگزاری استارتاپ ویکند سلول‌های بنیادی در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: برگزاری رویداد کارآغاز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بهترین فرصت برای توسعه ایده‌ها در راستای رسیدن به محصول ثروت از طریق ایده‌های نوآورانه است.

وی یکی از اصول بسیار مهم در اقتصاد مقاومتی را استفاده از ایده‌های ناب و توصیه آن‌ها به سمت تولید محصول، به ویژه محصولاتی که امکان رقابت خوب در سطح جهانی دارند دانست و افزود: در این رابطه یکی از مزایای رقابتی کشور ما می‌تواند علومی باشد که نسبت به سایر علوم در ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کیهان ور خاطر نشان کرد به دلیل کمبود مدیریت توسعه فناوری و کمبود اهمیتی که R&D‌ها می‌توانند در کشور ما ایفا کنند و همچنین سهم پایینی که به GDP اختصاص پیدا می‌کند، هرگز نتوانسته‌اند به محصول ثروت آفرین و یا آنچه در علم فناوری پزشکی از میز به بالین مریض اطلاق می‌کنیم برسند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه علم سلول‌های بنیادی و پزشکی‌های بازساختی یکی از عرصه‌های بسیار مهم فناوری‌های همگرا به شمار می‌آید، رویداد کارآغاز سلول‌های بنیادی فرصت بسیار خوبی برای همکاری تیمی رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی پزشکی، مکانیک، برق، فناوری‌های اطلاعات در کنار زیست‌شناسی، داروسازی، دندان پزشکی، شیمی و پلیمر ایجاد می‌شود.

دبیرکل رویداد استارتاپ ویکند سلول‌های بنیادی بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب ساختارهایی مانند مهندسی بافت، بافت‌های مهندسی شده، دستگاه‌هایی از قبیل بیوراکتور، دستگاه‌هایی که مبتنی بر ریزتراشه‌ها، میکروفلوئید‌ها، محیط‌های کشت و دیگر موارد مرتبط هستند مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد سه روزه با حضور صاحبان ایده و توسعه دهنده‌ها و مدیران تجاری برگزار می‌شود، گفت: این رویداد با همکاری مربیانی که از سطح کشور برای توسعه ایده به سمت محصول قابل قبول دعوت شده‌اند، می‌تواند جهش عمده‌ای در پخته شدن ایده‌ها و آموزش فرآیند تبدیل ایده به پدیده در بین تمامی ذی نفعان خود از قبیل دانش آموزان و دانش جویان داشته باشد.

کیهان ور ادامه داد: امروزه با پایین آمدن سن توسعه دهنده‌های استارتاپ‌ها به حتی زیر ۱۶ و ۱۴ سال به نظر می‌رسد رسوخ فرهنگ کارآغازی یا استارتاپی در بین دانش آموزان و دانشجویان برای حرکت به سمت نسل سوم می‌تواند از جنبه‌های بسیار مهم جامعه رقابتی ما به منظور تولید و خدمت رسانی از ایده‌های اولیه و علم در جامعه جهانی باشد.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد یک شجره طیبه‌ای خواهد بود تا ما بتوانیم میوه‌های آن را که قدرتمندی کشور در عرصه‌های علمی و بین‌االمللی هست را برای آینده تضمین کنیم.

دومین رویداد استارتاپ ویکند سلول‌های بنیادی به ریاست امیرعلی حمیدیه در حاشیه دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی ۱۹ تا ۲۱ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/ ۲۹

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم