تجهیزات «ایران‌ساخت» به یاری صنعت فولاد آمد

تجهیزات «ایران‌ساخت» به یاری صنعت فولاد آمد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69732
صنایع پیچیده، بزرگ معدنی و فولادی مملو از تجهیزات و زیرساخت‌هایی است که ساخت هرکدام برخورداری از دانش فنی و تجربه بالایی را طلب می‌کند. حال یک شرکت فناور با ورود به این حوزه، راه را برای تأمین تجهیزات مورد نیاز این صنایع آن‌هم با تجهیزات ایران‌ساخت هموار کرد.

شرکت مهندسی راهبرد صنعت البرز خدمات طراحی و مهندسی، ساخت، تامین، نصب، اجرا، راه اندازی و مدیریت اجرای پروژه‌های مختلف صنعتی را با ساخت تجهیزات کوره‌های ذوب کـوره، بازوی الکترودگیرکوره، تاندیش، گرم‌کننده و بستر خنک‌کننده تأمین کرده است. از دیگر تولیدات این شرکت فناور می‌توان به تجهیزات جمع آوری دود، سیستم تآمین اکسیژن و سیستم تصفیه آب اشاره کرد.

راهبرد صنعت با همکاری  ۹۵ نفر نیروی انسانی دانش‌آموخته خود تجهیزات دانش‌بنیان مورد نیاز صنایع را تولید می‌کند.

یکی از طرح‌های پیاده‌سازی شده توسط راهبرد صنعت در کارخانه فولاد سازی شرکت صنایع فولاد کرمان پیاده سازی شد که در قالب این پروژه، خدمات نصب و راه اندازی کوره‌ها، ریخته گری، خشک کن‌ها، پیشگرمکن های پاتیل و تاندیش و همچنین احداث سیستم آبرسانی محقق شد.

همچنین در قالب خدمات ارائه شده به فولاد نطنز، بخش‌هايي از ذوب و ريخته گری شماره ۲ با ظرفیت 500هزار تن در سال پیاده سازی شد که در قالب این پروژه،اتاقهاي ترانسفورمر، سوئيچگير و هيدروليک و همچنین سايت قراضه کارخانجات فولاد نطنز طراحی و به بهره‌برداری رسید.

 

پروژه فولاد قائنات نیز از خدمات راهبرد صنعت بهره برده است و سيستم صاف کننده به قطر۴۰ متر برای واحد احياء مستقيم به ظرفيت 800هزار تن در سال برای اولین بار در ایران توسط این شرکت طراحی شد. همچنین با طراحی سيستم‌های تزريق شيميايی برج آب خنک کننده واحد احياء زمینه برای ادامه حرکت این واحد صنعتی فولادی فراهم شده است. پیاده سازی این طرح‌ها توسط فعالان فناور این شرکت داخلی راه را برای توسعه صنعتی با حفظ میلیون‌ها دلار ارز و کمک به چرخ تولیدات داخلی هموار کرد

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/24

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم