تجهیزات آزمون موتورهای احتراقی توسط یک شرکت داخلی به تولید رسید
همراه با چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/

تجهیزات آزمون موتورهای احتراقی توسط یک شرکت داخلی به تولید رسید


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 14371
یک شرکت فناور کشورمان موفق شده است تجهیزات مورد نیاز برای تست انواع موتورهای احتراقی را با طراحی و تولید داخلی، به بازار داخلی کشور عرضه کند

یک شرکت فناور کشورمان موفق شده است تجهیزات مورد نیاز برای تست انواع موتورهای احتراقی را با طراحی و تولید داخلی، به بازار داخلی کشور عرضه کند

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد نصیری مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه دینا، با اشاره به توانمندی این شرکت در ساخت و تولید تجهیزات تست و ارزیابی انواع موتور بیان کرد: این شرکت برای پاسخ به بخشی از نیاز کشور در زمینه طراحی، توسعه و تامین قوای محرکه و صنایع وابسته به آن و با تکیه بر تجارب کارشناسان و مدیران این حوزه از صنعت ایجاد شده است.

وی، طراحی و ساخت تجهیزات و سامانه های آزمون موتورهای احتراقی، قوای محرکه , قطعات و مجموعه های وابسته به آن را از مهم‌ترین فعالیت‌های دیناموتور برشمرد و گفت: خدمات نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه توسعه، آزمون و تحلیل قوای محرکه خودرویی و غیر خودرویی و مجموعه های وابسته به آن، طراحی، توسعه و تامین قوای محرکه و قطعات مرتبط به آن و همچنین آموزش در زمینه تعمیرات اساسی قوای محرکه شامل موتور و گیربکس های خودرویی و غیر خودرویی محور اصلی فعالیتهای دیناموتور هستند

این فعال فناور با اشاره به استند آموزشی تست موتور ملی، به عنوان جدیدترین تولید این شرکت گفت: سامانه یکپارچه تست موتور ملی جدیدترین تجهیزی که امسال به نمایشگاه آمده  است می‌تواند با کمک بارگذاری و کنترل بار موتور روی این سامانه، دانشگاهها، مراکز علمی و پژوهشی را در تست انواع و اقسام فعالیت‌های احتراقی یاری کند.

نصیری، با اشاره به تلاش برای بومی‌سازی و عدم وابستگی به واردات در تولید افزود: صد درصد دیناممومتر که نسل سوم آن در حال حاضر بر روی این تجهیز استفاده شده، کاملا بومی است و نسل اول آن به روش مهندسی معکوس از روی یک نمونه آزمریکایی ساخته شده است. این مدل ارتقا یافته است و مدت مدید تست گرفتن یکی از قابلیت‌هایی است که نمونه آمریکایی نیز چنین قابلیت‌هایی ندارد.

کنترل کننده دینامومتر به جز قطعات ریز الکترونیکی بومی شده و نرم افزار آزمون اختصاصی این شرکت است و این مجموعه به طور کلی ساخت 

وی افزود: دستگاه اندازه گیری فشار داخل سیلندر، دستگاه آنالیز ارتعاشی، دستگاه خوانش نسبت هوا به سوخت موتور از جمله انواع دینامومترها، جزو دیگر محصولات این شرکت حاضر در نمایشگاه ساخت ایران هستند

 

این فعال فناور، با اشاره به بهره‌گیری این شرکت از نیروی انسانی متخصص گفت: موسسان این شرکت بیش از یک دهه در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی، طراحی، آزمون و راه اندازی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با موضوع قوای محرکه خودرویی و غیرخودرویی تجربه دارند.

 

این فعال فناور، نرم افزار موتور آزما را دیگر محصول تولید شده توسط دیناموتور عنوان کرد و گفت:. بسته کامل نرم ‏افزار مـوتور آزما امکان اجراي آزمـون‏هاي مختلف دستي يا خودکار چون آزمون‏هاي عملکرد، دوام، الگوبرداري از موتور و آزمون‏هاي ويژه براي تحقيق و توسعه فناوري‏هاي جديد را براي مشتريان فراهم مي ‏کند.

نصیری،  با تاکید برضرورت افزایش کیفیت تولیدات برای رقابت بهتر و بی نیازسازی صنعت از تولیدات خارجی گفت: برای افزایش کیفیت دستگاه‌ها می‌بایست مورد حمایت قرار بگیریم تا بتوانیم فروش مناسبی داشته باشیم. زیرا تا زمانی که نتوانیم فروش داشته باشم، نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری مناسبی برای افزایش کیفیت داشته باشیم.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا می شود.

برای اطلاعات بیش‌تر در خصوص نمایشگاهی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir نیز مراجعه کنید.

/پایان پیام/24

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم