تسهیلات مالی و اعتباری؛ خدمات در 5 مرحله ارائه می‌شود

تسهیلات مالی و اعتباری؛ خدمات در 5 مرحله ارائه می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70892
صندوق توسعه فناوري هاي نوين یکی از مجموعه نهادهای مالی وابسته و همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که خدمات گوناگونی را در حوزه مالی و اعتباری به زیست‌بوم نوآوری کشور ارائه می‌کند. مدل و شیوه کارگزاری مالی در این صندوق شامل 5 مرحله است.

این صندوق از ابتدا برای ايجاد زمينه‌هاي مشاركت و سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي و حمايت كمي و كيفي از فعاليت‌هاي پژوهشي، كاربردي، توسعه‌اي و فناوري تاسیس شد.

ارائه خدمات مالي ويژه به كارآفرينان متخصص و نوآوران با حمايت دولت و نهادهای مانند پارک پردیس فناوری معاونت علمی از دیگر خدمات این صندوق به زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان کشور محسوب می‌شود.

 

برخی از خدمات این صندوق شامل سرمايه‌گذاري خطرپذير، مشاركت مدنی، ليزينگ محصولات دانش‌بنيان، صدور ضمانتنامه‌هاي بانكي، فروش اقساطی، مضاربه و تضمين طرح‌های دانش‌بنيان است.

این صندوق همچنین سرمایه‌گذاری خود را بر صندوق‌های جسورانه، شتابدهنده و استارتاپ‌ها، متمرکز کرده است. یکی دیگر از خدمات صندوق توسعه فناوری های نوین صدور ضمانت‌نامه است. این ضمانت‌نامه‌ها برای مواردی مانند مناقصه، حسن انجام تعهدات، پیش پرداخت و اعتباری عرضه می‌شود.

صندوق توسعه فناوری های نوین، برای خدمات رساتی بهتر نهادهای تخصصی در زمینه IT و ارزیابی و توانمندی ایجاد کرده است.

هم‌افزایی ابزارهای بالفعل، مدیریت ریسک و هم‌افزایی با پارک پردیس فناوری معاونت علمی از جمله اهداف این صندوق مالی است. این صندوق همچنین در راستای همکاری استراتژیک برای افزایش زنجیره ارزش فعالیت می‌کند.

صندوق توسعه فناوری های نوین چهار محور کوچک سازی، نهادسازی، شفاف‌سازی و تحقیق و توسعه را به عنوان بسترهای سیاستگذاری خود، تعیین کرده است.

مدل کارگزاری فناوری در ارتباط با صندوق شامل 5 مرحله است. در مرحله نخست فهرستی از توانمندی‌های شرکت‌های فناور تهیه می‌شود و همچنین نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در مرحله بعد، این فهرست‌ها به صندوق ارائه می‌شود. برای تحقق ارائه پاسخ‌های فناورانه به نیازهای احصاء شده، از ساختارهای مالی و اعتباری و بازوهای تخصصی صندوق استفاده می‌شود. در مرحله چهارم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای حل مشکل به کار گرفته می‌شود. در مرحله آخر نیز هر اقدام باقیمانده‌ای انجام می‌گیرد تا حل مسئله به صورت کامل انجام گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات این صندوق به سایت این نهاد در اینجا مراجعه کنند.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک فناوری پردیس معاونت علمی تسهیلات دریافت می‌کنند
شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک فناوری پردیس معاونت علمی تسهیلات دریافت می‌کنند
98/02/10 - 11:10
تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان در کشور در اولویت است
تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان در کشور در اولویت است
97/07/04 - 12:41
«استارتاپ‌های میلیاردی» زمینه‌ساز ورود اقتصاد در حوزه صادرات می‌شوند
«استارتاپ‌های میلیاردی» زمینه‌ساز ورود اقتصاد در حوزه صادرات می‌شوند
96/09/28 - 10:26
بیشتر بخوانیم