تغییر مفهوم ساخت با فناوری چاپ سه بعدی

تغییر مفهوم ساخت با فناوری چاپ سه بعدی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37667
مدیر موسسه ساخت افزایشی گفت: ظهور فناوری ساخت افزایشی محدوده‌های ساخت را گسترش داد به گونه‌ای که امروز صحبت از ساخت هر وسیله‌ای یک رویا نیست.


مدیر موسسه ساخت افزایشی گفت: ظهور فناوری ساخت افزایشی محدوده‌های ساخت را گسترش داد به گونه‌ای که امروز صحبت از ساخت هر وسیله‌ای یک رویا نیست.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید امیر غفاری مدیر موسسه ساخت افزایشی درباره کاربردهای این فناوری اظهار کرد: بشر از روزی که زندگی خود را بر روی کره زمین آغاز کرد برای رسیدن به اهداف خود به ساخت تجهیزات و وسایل مد نظر خود نیاز داشت و هر روز این ابزار پیشرفته و پیشرفته تر شد به گونه ای که امروز مفهوم جدیدی از ساخت وارد زندگی هر یک از ما شده است.


غفاری ادامه داد: نمی توان منکر این موضوع شد که زندگی فناوری محور و پیچیده امروز بدون ظهور یک فناوری پیشرفته متحول نخواهد شد. اگر چند سال پیش صحبتی از چاپ سه بعدی به میان می آمد بیشتر جنبه فانتزی و لوکس آن مطرح بود اما امروز شاهد هستیم با پیشرفت ها در این حوزه صحبت از كاربردهاي خانگی است.


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ايران درباره کاربردهای رو به رشد این فناوری ابراز کرد: تولید کفش یکی از محصولات مورد توجه بازار به کارگیری این فناوری است. شرکت آدیداس در المپیک دوره گذشته این فناوری را شخصی سازی کرد  و در حال حاضر با پیشرفت ها بدست آمده با اسکن کف پا می توان کفش با مدل دلخواه را سفارش داد.


عضو ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی کاربردهای این فناوری در حوزه پزشکی را گسترده دانست و گفت: در پزشکی شخصي سازي حرف اول را مي زند و چاپ سه بعدي پاسخ اين نياز است.


به گفته وی، فناوری چاپ سه بعدی در صنعت طلا و جواهرسازی کاربرد بسیاری دارد. به گونه ای که جواهراتي ميتواند تولید شود که در ظرافت از هنر دست انسان فراتر می رود. همچنین با این فناوری میزان مصرف طلا هم پایین می آید.


موسسه ساخت افزایشی ایران مرکزی است که توسط بخش خصوصي و با حمایت ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شده است تا شاهد ارائه خدمات پیشرفته به متخصصان حوزه چاپ سه‌بعدی باشیم. برگزاری کارگاه های آموزشی برای علاقمندان به ويژه دانش آموزان یکی از اقدامات این مرکز است تا حرکت در مسیر پیشرفت این حوزه با سرعت پیش رود.


انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم