تفاهم‌نامه؛ خدمت‌رسانی به فناوران صنعت گیاهان دارویی افزایش یافت

تفاهم‌نامه؛ خدمت‌رسانی به فناوران صنعت گیاهان دارویی افزایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69785
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همواره در تلاش است تا خدمات‌رسانی به شرکت‌های فناور این حوزه را افزایش دهد. در این راستا این ستاد، ده‌ها تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف امضاء کرده است.

انعقاد تفاهم نامه با شش مجموعه دولتی نیز در همین راستا است. در حال حاضر بیش از 2500 گونه‌ای گیاهی در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها دارای مواد موثره قابل استفاده در صنعت گیاهان دارویی هستند. با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازه زمانی 10 ساله اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناوری که در صنعت گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند به شکل چشم‌گیری افزایش یافته‌اند. در حال حاضر بیش از 300 شرکت فعال در صنعت گیاهان دارویی فعال هستند. 

 

با توجه به این‌که این شرکت‌ها در تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور نیازمند خدمات‌رسانی هستند، لازم است تا فرایندهای طولانی اداری برای این شرکت‌های نوآور کوتاه شود و کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند در جهت انجام وظیفه هماهنگی بین‌دستگاهی، تفاهم‌نامه‌های یک و چند جانبه‌ای با نهادهای دولتی و عمومی امضاء کند تا این خدمات به شکل موثرتر و متمرکزی ارائه شود. یکی از این تفاهم نامه‌ها، توافق با شش نهاد و دستگاه اجرایی است تا ظرفیت کاری خود را در اختیار فعالان نوآور این عرصه قرار دهند.

معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای هستند که با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه منعقد کردند.

در این تفاهم نامه بر حمایت از توسعه فناوری در صنعت گیاهان دارویی تاکید شد و هماهنگی‌های لازم برای توسعه حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور این حوزه، پیش‌بینی شده است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

نگاهی به اقدامات ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی در سالی که گذشت

شرکت‌های گیاهان دارویی به صنایع خلاق رنگی تازه می‌بخشند

ده‌ها پروژه ملی در حوزه گیاهان دارویی اجرایی شد

صادرات داروی گیاهی آلزایمر به فرانسه

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم