توانمندسازی استارتا‌پ‌های همگرا؛ حمایت‌ها افزایش یافت

توانمندسازی استارتا‌پ‌های همگرا؛ حمایت‌ها افزایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71107
حمایت از استارتاپ‌های برتر چهارمین برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا آغاز شد تا تجاری‌سازی محصولات و توسعه کسب و کار آنها شتاب گیرد.

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهمن ماه سال گذشته بود که چهارمین فراخوان برنامه نوپاهای فناوری های همگرا را منتشر کرد. تیرماه ثبت نام در آن پایان یافت. 150 طرح در آن ثبت نام کردند تا از حمایت‌های این مرکز برای توسعه کسب و کار خود بهره مند شوند.

پس از ارزیابی های اولیه بیش از 60 طرح به مرحله داوری راه یافتند. در نهایت نیز 12 طرح وارد برنامه توسعه محصول و کسب و کار شدند.

8 طرح از دانشگاه تهران، 8 طرح از دانشگاه تربیت مدرس، 4 طرح از دانشگاه شهید بهشتی، 5 طرح از دانشگاه علم و صنعت، 5 طرح از دانشگاه امیرکبیر و 15 طرح از مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی جزو 150 طرح شرکت کننده در این فراخوان بودند.

هیئت علمی‌های دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی یزد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه علم و صنعت جزو تیم‌های حاضر در برنامه نوپاهستند.

چهارمین دوره برنامه نوپاهای همگرا بیشتر روی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی تمرکز دارد.

تولید مواد بهداشتی، تجهیزات پزشکی در حوزه تشخیص، تولید ملزومات پزشکی، اندام مصنوعی، سلامت دیجیتال، ژنتیک و دارویی و تشخیص سرطان از حوزه‌های کاربرد طرح‌های پذیرفته شده در این فراخوان هستند. تیم های برتر وارد دوره پیش شتابدهی و اعتبار سنجی شدند.

دوره‌های اعتبارسنجی عمومی در 14 جلسه 8 ساعته به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در این جلسات مهمان‌هایی از کارآفرینان و استارتاپ‌های موفق دوره‌های قبلی نوپاهای همگرا حضور دارند تا از تجربیات و چالش‌هایی که در این مسیر داشتند با تیم‌ها صحبت کنند. هدف از دوره اعتبارسنجی توانمندسازی گروه های فناور و آشنا کردن آن‌ها با فرآیند توسعه محصول و دنیای کسب و کار و تجاری سازی است.

دوره‌های تخصصی اعتبار سنجی به صورت ویدیوهای ضبط شده در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد تا آموزش‌های تکمیلی در حوزه کسب و کار، بازار، ثبت پتنت و صادرات و واردات و ... را ببینند.

هدف اصلی برنامه نوپاهای همگرا معرفی فرصت‌های کسب و کار مبتنی بر نیازهای فعلی کشور و مراکز توسعه دهنده کسب و کار به جامعه محققان و فناوران و به هم رسانی فناوران، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار برای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فرصتی برای توسعه استارتاپ‌های نوپا در حوزه همگرا
فرصتی برای توسعه استارتاپ‌های نوپا در حوزه همگرا
97/10/10 - 10:55
پیش شتابدهی استارتاپ‌های نوپای حوزه همگرا آغاز شد
پیش شتابدهی استارتاپ‌های نوپای حوزه همگرا آغاز شد
97/05/29 - 11:37
 استارتاپ‌های فناوری‌های همگرا شناسایی می‌شود
استارتاپ‌های فناوری‌های همگرا شناسایی می‌شود
97/04/04 - 14:04
بیشتر بخوانیم