توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌ خلاء و برودت
به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی محقق شد؛

توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌ خلاء و برودت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39100
یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 76 کار خود را آغاز کرد و در این مدت در زمینه فناوریهای پیشرفته در حوزه های فناوری خلاء ، برودت و طراحی و ساخت تجهیزات اندازه گیری فعالیت می کند.



یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 76 کار خود را آغاز کرد و در این مدت در زمینه فناوریهای پیشرفته در حوزه های فناوری خلاء ، برودت و طراحی و ساخت تجهیزات اندازه گیری فعالیت می کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسیاری از فناوری هایی که در این شرکت مورد استفاده قرار گرفته در ایران برای اولین بار بدست آمده و از ابتکار ها و نوآوریهای شرکت محسوب می شود و از محصولات شرکت های خارجی مشابه سازی نشده است.
سیامک عظیمی نام مدیر عامل شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، در خصوص اهداف این شرکت، می گوید: یکی از مهمترین اهداف شرکت از ابتدا بومی سازی فناوریهای نوین در ایران بوده است و محصولات شرکت متکی به خلاقیت، ابتکار و نوآوری های داخلی است. از اینرو ما طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه ریزی و اجرا می کنیم.


وی افزود: هرگز معتقد به مهندسی معکوس نیستیم و در این زمینه دستاوردهای متعددی داشته ایم. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات اندازه گیری و آنالیز موفق شده که فناوری آنالیز حرارتی را بومی سازی و محصول DTA&DSC 1500 درجه سانتیگراد را وارد بازار کند.
این فعال حوزه دانش بنیان در ادامه بیان کرد: شرکت، طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه ریزی و اجرا می کند و در این زمینه دستاورد های متعددی داشته است. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات آنالیز حرارتی مشغول به فعالیت است و در آینده در این زمینه محصولات متعددی را وارد بازار خواهد کرد.


گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین مدل TA-2، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما بالا(DSC) مدل TA-1، پروب DTA دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد، خشک کن سرمایشی(فریز درایر) مدل FD-10V، خشک کن سرمایشی(فریز درایر) مدل FD-10H و غیره از جمله محصولات تولیدی این شرکت است. به طور مثال دستگاه خشک کن سرمایشی (فریز درایر) مدل FD-10V این شرکت برای شرایط آب و هوای ایران و کاربرد در مقیاس آزمایشگاهی طراحی شده است که قابلیت تولید محدود را هم دارا است. دمای دیواره های اتاقک انجماد همواره زیر 60 - درجه سانتیگراد است و دستگاه بسیار کم صدا و مقاوم طراحی شده است. اتاقک های انجماد و خشک کن و تمامی مجاری خلاء و شیر های خلاء از جنس استیل 316L و اجزا حساس سیستم برودتی از بهترین برند های جهانی است. سیستم های ایمنی متعددی طراحی و در دستگاه تعبیه شده است که در شرایط بکار گیری نادرست از دستگاه بعد از هشدار بصورت بوق های بریده شده دستگاه قطع می شود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم