تولید تجهیزات آنالیز ورزشی متنوع‌تر از شرکت‌های خارجی
همراه با محصولات چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/

تولید تجهیزات آنالیز ورزشی متنوع‌تر از شرکت‌های خارجی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 14195
تجهیزات مانتیورینگ و آنالیز ورزشکاران، در دنیا توسط معدودی از شرکت‌ها تولید می شوند که محصولات اغلب این شرکت‌ها، تنوع پایینی دارند. اما شرکت ما موفق شده است با توجه به نیاز کاربران، بالغ بر 100 نوع محصول در این حوزه را به تولید برساند

مدیر عامل یک شرکت حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: تجهیزات مانتیورینگ و آنالیز ورزشکاران، در دنیا توسط معدودی از شرکت‌ها تولید می شوند که محصولات اغلب این شرکت‌ها، تنوع پایینی  دارند. اما شرکت ما موفق شده است با توجه به نیاز کاربران، بالغ بر 100 نوع محصول در این حوزه را به تولید برساند

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات فناور تربیت بدنی و ورزشی، از بخش‌هایی است که کمتر مورد توجه فعالان دانش بنیان قرار گرفته است. اما یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال کشورمان، موفق شده است تجهیزات فناور با کیفیت ساخت بالا و هم تراز نمونه‌های مشابه خارجی را در به تولید و تجاری سازی برساند.

مجتبی گوهری مدیر عامل شرکت دانش سالار ایرانیان، سنجش و ارزیابی آمادگی جسمانی را به عنوان مبنای تعیین سطح آمادگی و توانمندی یک ورزشکار دانست و گفت: بررسی دقیق فرآیند فعالیت یک ورزسکار امری ضروری است و پیشرفت وضعیت جسمانی، حرکتی و مهارتی فرد، چه در سطح ورزش همگانی و چه در سطح ورزش حرفه ای و یا قهرمانی را به همراه خواهد داشت.

این فعال فناور، با اشاره به اهمیت وجود تجهیزات کارآمد ارزیابی و سنجش ورزشی، عنوان کرد: در همین راستا تلاش کردیم با تولید تجهیزات سنجش و ارزیابی آمادگی جسمانی و توان بخشی، بخش قابل توجهی از نیاز حوزه تربیت بدنی و ورزش کشور را به این تجهیزات برآورده کنیم.  

گوهری، این شرکت دانش بنیان را تنها شرکت فعال این حوزه در سطح خاورمیانه برشمرد و افزود: خوشبختانه این شرکت سابقه درخشانی در تجهیز مراکز تربیت بدنی، سنجش و سلامت، توانبخشی، پایگاه های قهرمانی و فدراسیون های ورزشی کشور در کارنامه عملکرد خود دارد.

مدیر عامل دانش سالار ایرانیان، با اشاره به نقش مانیتورینگ ورزشکاران در پیشرفت و تربیت قهرمان ورزشی گفت: این تجهیزات برای آنالیزها و آزمایشات دانشجویان و اساتید و پژوهشگران حوزه تربیت بدنی کاربردهای گوناگونی دارد و بخشی از تحقیقات و پژوهش‌ها که بر روی بیومکانیک تمرکز دارد، کمک می‌کند تا با دست یافتن به الگوهای مناسب برگرفته شده از نخبه‌های ورزشی، از این الگوها برای استعدادیابی استفاده کنند.

وی افزود:با توجه به نیاز کشور به این تجهیزات، نمونه های خارجی را با از روش‌هایی چون مهندسی معکوس و یا آنالیز عملکرد در کشور ساختیم و به مرحله تجاری رساندیم.

گوهری با اشاره به دستگاه زمان عکس العمل تا حالت واماندگی، دستگاه‌های آزمون مراحل دویدن، دستگاه‌های آزمون پرشش به عنوان بخشی از تولیدات این شرکتبیان کرد: مزیت این شرکت دانش بنیان نسبت به دیگر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، تنوع محصولات دانش بنیان تولیدی است. به طوری‌که شرکت های مشابه نهایتا 10 محصول را در سبد تولیدات خود دارندف اما این شرکت با ارائه بالغ بر 100 محصول و فعالیت بر روی تولید محصولات تعداد قابل توجهی از پروژه‌های تربیت بدنی، بخش قابل توجهی از نیاز این حوزه را رفع می‌کند.

این فعال فناوری، وجود تحقیق و توسعه را لازمه‌ای اساسی برای توسعه شرکت‌ها دانست و گفت: شرکت‌های فعال این حوزه اگر به بخش تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه اهمیت ندهندف در عمل محکوم به شکست خواهند بود. ارتباط با مراکز دانشگاهی و پژوهشی جز تفکیک ناپذیر کار این دست شرکت‌ها، به منظور تولید محصول رقابت پذیر و موفقیت در بازار است.

 

وی در پایان، با اشاره به نقش اثرگذار نمایشگاه ساخت ایران در پرورش و بلوغ شرکت‌ها گفت: این نمایشگاه زمینه رشد و گسترش را برای شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی فراهم یم‌کند و اگر بتواند زیرشاخه مناسبی را برای تعاملات ایده تا بازار در حوزه ورزش و تربیت بدنی فراهم کند، قطعا شاهد رشد بیش‌تر این حوزه در عرصه تولیدات فناورانه خواهیم بود.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا می شود.

برای اطلاعات بیش‌تر در خصوص نمایشگاهی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir نیز مراجعه کنید.

/پایان پیام/24

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم