تولید تجهیزات الکترونیکی دانش‌بنیان سرعت گرفت تا از واردات جلوگیری شود

تولید تجهیزات الکترونیکی دانش‌بنیان سرعت گرفت تا از واردات جلوگیری شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73808
تجهیزات پیشرفته مبتنی بر فناوری الکترونیک بخش حیاتی در تجهیزات صنعتی است و تامین این تجهیزات یکی از ضرورت‌های مهم صنایع به شمار می‌رود.

با توجه به پیچیدگی فناوری و حساسیت بالای تجهیزات صنعتی الکترونیک و اتوماسیون صنعتی، دانش فنی تولید تجهیزات الکترونیکی این حوزه‌ها در انحصار چند خارجی است اما شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده‌اند در مسیر تولید بومی این تجهیزات و بی نیازی از واردات گام بردارند.

شرکت دانش‌بنیان پارس پرداز علاوه بر فعالیت در حوزه پتروشیمی و مخابرات در حوزه زیرساخت‌های کنترل، ابزاردقیق و اتوماسیون فعالیت می‌کند. این شرکت دانش‌بنیان برای ارتقای فنی دانش الکترونیک به تولید محصولات دانش‌بنیان،  مهندسی معکوس، طراحی، تولید، مشابه‌سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های الکترونیک و ابزار دقیق می‌پردازد.

 

تامین نیازهای حوزه الکترونیک

فرید وکیلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس پرداز، از تولید تجهیزات الکترونیکی و ارائه خدمات مهندسی و طراحی گفت و ادامه داد: انواع بردهای الکترونیک با کاربردهای نیمه صنعتی و صنعتی توسط فعالان فناور این شرکت به تولید می‌رسد.

این فعال فناور به ارائه خدمات مشاوره طراحی و ساخت انواع میکروکنترلرهای صنعتی اشاره کرد و افزود: انواع رله‌های صنعتی و الکترونیکی برای حفاظت و نظارت صنعتی کاربرد دارند، در این شرکت به تولید می رسد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس پرداز، ساخت مدارهای الکترونیکی سازگار با نیاز صنایع را یکی دیگر از توانمندی‌های فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: تمامی فرآیندهای اجرایی تولید مدارهای الکترونیکی به شکل بومی و با استفاده از توانمندی‌های فناوران این شرکت تولید می‌شود. مراحل اجرایی پس از دریافت سفارش ساخت بردهای الکترونیکی با دقت و حساسیت بالا با عملکردی مطابق با خواست صنعتگران تولید می‌شود.

وکیلی، با بیان این‌که در بخش اتوماسیون و کنترل، خدمات مشاوره و تولید اجزا پیاده‌سازی می‌شود، ادامه داد: در این شرکت دانش‌بنیان سیستم‌های کنترل مجتمع برنامه‌پذیر، سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات بر پایه سخت‌افزارهای رایانه محور و انتقال اطلاعات بومی سازی و متناسب با نیاز سازمان‌های داخلی ارائه شده است.

این فعال فناور از ارزش‌آفرینی و اشتغال زایی به واسطه بی نیازی از واردات این دست محصولات گفت و بیان کرد: پیاده‌سازی موفق پروژه‌های فناورانه مختص صنایع نفت، گاز، پرتروشیمی و الکترونیک منجر به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی شده و همچنین توانسته است بخشی از نیازهای وارداتی را با قیمت‌های چند برابر پایین‌تر از نمونه‌های وارداتی به بازار عرضه کند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دما و فشار درون چاه‌های نفت و گاز با تجهیزات دانش‌بنیان اندازه‌‌گیری می‌شود
دما و فشار درون چاه‌های نفت و گاز با تجهیزات دانش‌بنیان اندازه‌‌گیری می‌شود
99/12/03 - 08:19
 ارتقای سطح تکنولوژی ملی به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی
ارتقای سطح تکنولوژی ملی به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی
97/06/24 - 14:37
فناوری رسوب زدایی جدار لوله‌ها راهی به سوی ایجاد شهر سبز
فناوری رسوب زدایی جدار لوله‌ها راهی به سوی ایجاد شهر سبز
96/02/24 - 11:47
بیشتر بخوانیم