تولید داروهای پیشرفته با توسعه استارتاپ‌ها شتاب می‌گیرد

تولید داروهای پیشرفته با توسعه استارتاپ‌ها شتاب می‌گیرد


زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
کد خبر : 44221
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل کارگروه داروهای پیشرفته اقدام به توسعه و تولید این نوع داروها کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه داروهای پیشرفته ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه تولید داروهای پیشرفته مورد نیاز کشور با کمک متخصصان داخلی قصد دارد روند توسعه این داروها را در کشور سرعت بخشد.

یکی از راهکارهایی که در این کارگروه مدنظر قرار گرفته است، توسعه 5 استارتاپ در بستر شتاب دهنده باران در تهران و همچنین کشوری کردن شتاب دهنده ها برای توسعه 5 استارتاپ خارج از تهران است که این اتفاق در سالهای آتی عملیاتی خواهد شد.

همچنین این کارگروه، با استخراج اطلاعات شرکتها، مطالعه روند و چشم انداز توسعه داروها، تحلیل آینده بازار و ارائه اولویت بیماریها در کشور به شتاب دهی تولید داروهای پیشرفته کمک خواهد کرد.

تقویت و حمایت ساختار شرکتهای دانش بنیان دارویی با هدف صادرات محور کردن آنها از طریق حمایتهای نرم افزاری و پرداخت مشوقهای مالی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر اهدافی است که برای این کارگروه تعیین شده است.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم