تولید فرآورده‌های دارویی از دانش فنی تا عرضه به بازار جهانی
توسط یک شرکت دارویی کشور صورت گرفت؛

تولید فرآورده‌های دارویی از دانش فنی تا عرضه به بازار جهانی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 16965
یک شرکت فناورکشورمان که در حوزه تولیدات دارویی فعالیت می‌کند، موفق شده است ضمن تولید و عرضه ففرآورده‌های دارویی گوناگون و نیاز بازار کشور، زمینه ورود بازار دارویی کشورمان را به بازارهای منطقه‌ای فراهم کند.

 یک شرکت فناورکشورمان که در حوزه تولیدات دارویی فعالیت می‌کند، موفق شده است ضمن تولید و عرضه ففرآورده‌های دارویی گوناگون و نیاز بازار کشور، زمینه ورود بازار دارویی کشورمان را به بازارهای منطقه‌ای فراهم کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یعقوب حقیقت‌نیا مدیرعامل شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو، از این شرکت داروسازی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات دارویی کشور یاد کرد و افزود: این شرکت با تولید فراورده‌های دارویی گوناگون توانسته است در مسیر خودکفایی کشور در این حوزه گام بردارد و همچنین تولید مواد با ارزش افزوده بالا و حجم کم نیز وارد شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تحقیق و توسعه درحوزه داروهای شیمیایی، پپتیدهای دارویی، داروهای ضد سرطان، تحقیقات بیولوژی مولکولی، فناوری‌های نانو و بایو، بیولوژی سیستمی، فرمولاسیون دارویی و تولید مواد اولیه دارویی باارزش افزوده بالا توسط توفیق دارو گفت: این شرکت علاوه بر تحقیق و توسعه و تولید مواد اولیه و در برخی موارد محصولات دارویی، در حوزه خدمات نیز وارد شده است و با ارائه خدمات آنالیز و کنترل کیفی، خدمات آموزشی و خدمات مهندسی داروسازی، در مسیر توسعه فناوری‌های دارویی کشور گام برمی‌دارد.

مدیرعامل توفیق دارو، بومی سازی و توسعه مواد موثره دارویی و محصولات دارویی با ارزبری بالا و بیماری‌های خاص را مهم‌ترین هدف این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت تلاش می‌کند تا باموفقیت در تولید داروهای مؤثر و پیشرفته، زمینه توسعه بازار و ورود به بازارهای جهانی را با ارتقای کیفیت محصول خود فراهم کند.

وی افزود: افزایش تولید و سودآوری با رعایت اصول محیط زیست یکی دیگر از اهدافی است که شرکت با رعایت اصول و معیارهای زیست‌محیطی در مسیر رسیدن به آن تلاش کرده است. 

این فعال فناور، با اشاره به فعالیت واحدهای تحقیقاتی و فناور گوناگون در توفیق دارو، بیان کرد: واحد ضد سرطان از دو قسمت تحقیقات و تولید داروهای ضد سرطان تشکیل شده است که بخش تحقیقاتی این واحد با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و بکارگیری اصول و شیوه های نوین سنتزی، در تولید دانش فنی داروهای جدید و پرارزشی مانند بورتزومیب، لتروزول، زولدرونیک اسید توفیق یافته‌اند.

وی تولید ماده موثره داروهای ضد درد و کمک بیهوشی و بومی سازی فناوری آن‌ها را ماموریت اصلی واحد نارکوتیک دانست و گفت: واحدهای پایلوت نیمه صنعتی واحدهای نارکوتیک، پایلوت، پپتید، فناوری های نوین دارویی، بیولوژی مولکولی، سنتز شیمیایی، داروهای گیاهی، مهندسی دارو، فرمولاسیون و کنترل کیفیت از دیگر بخش‌های اصلی توفیق دارو هستند.

وی ادامه داد: محولاتی چون آریپیپرازول، آلارلین استات، آلفنتانیل هیدروکلراید، آلپرازولام، اپریپیتنت، اکتروتاید استات، بوسرلین استات، بورتزومیب تنها بخشی از فرآورده‌های تولید شده در توفیق دارو به شمار می‌روند.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم