تولید قطعات فولادی و ریخته‌گری دانش‌بنیان شد

تولید قطعات فولادی و ریخته‌گری دانش‌بنیان شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70030
یک شرکت دانش‌بنیان با اتکا به توان داخلی و تخصص سرآمدان علمی کشور اقدام به تولید قطعات فولادی و ریخته‌گری آهن، تامین بازار خودرو، قطعات سنگین، معدنی و صنعت ساختمانی کرد. این شرکت توانسته سالی بیش از 77 هزار تن ریخته‌گری آهن و یکصد تن شمش آلیاژ فولادی تولید کند.

این شرکت دانش‌بنیان از سال 79 کار خود را در شهرک صنعتی آمل با هدف تولید انواع قطعات چدنی و آهن‌آلات و مقاطع فولادی آغاز کرد و در حال حاضر به یکی از شرکت‌های بزرگ در این حوزه تبدیل شده است.   

به گفته حبیب‌الله اردشیر بهرستاقی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان فولادین ذوب آمل، این شرکت از روش قالب‌گیری ماسه تر با خطوط مدرن اروپایی برای تولید قطعاتی با ظرفیت بالا بهره می‌برد و قالب‌گیری قطعات با سایزهای بزرگ نیز با استفاده از روش Co2 انجام می‌شود.

این فعال دانش‌بنیانی ادامه داد: در واحد ذوب شرکت هم برای فرآیند ذوب‌سازی از کوره‌های القایی الکتروترم و یونکر و MIT و کوره قوس الکتریکی استفاده می‌شود. این واحد شرکت دارای ظرفیتی حدود ۴۰ تن ذوب در ساعت است.

به گفته وی، شرکت در حال حاضر تولید انواع قطعات فولادی و چدنی نشکن مشغول را در دستور کار قرار داده است. از قطعات خودرو تولیدی این مجموعه نیز می‌توان به دیسک ترمز، کاسه چرخ و کالیبر اشاره کرد. دیگر محصولات تولیدی هم شامل قطعات معدنی، سیمانی و راه‌سازی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و شیمیایی و ماشین‌کاری می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در قسمت ماهیچه‌گیری برای تولید ماهیچه‌های مورد نیاز به غیر از روش‌های دستی از دستگاه‌های Cold Box و Hot Box استفاده می‌شود. در مراحل بعد عملیات شات پلاست، سنگ زنی، سند پلاست و شات پینینگ برای آماده‌سازی قطعه برای ارسال به ایستگاه‌های کاری بعدی و یا ایستگاه ماشین کاری صورت می‌گیرد. برای پلیسه‌گیری و تمیزکاری سطحی نیز از ماشین‌های مخصوص maus استفاده می‌شود. پس از آن عملیات رنگ‌پاشی الکترواستاتیک و غوطه‌وری برای قطعات سفارشی انجام می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
صنعت نفت و گاز با شیرهای فشار قوی دانش‌بنیان نیاز خود را رفع می‌کنند
صنعت نفت و گاز با شیرهای فشار قوی دانش‌بنیان نیاز خود را رفع می‌کنند
99/05/15 - 11:08
عمر یاتاقان‌ها افزایش پیدا می‌کند
عمر یاتاقان‌ها افزایش پیدا می‌کند
98/10/07 - 09:10
نیاز بازار داخلی با تولید قطعات فولادی تأمین شد
نیاز بازار داخلی با تولید قطعات فولادی تأمین شد
98/02/04 - 10:30
بیشتر بخوانیم