تولید ملی در حوزه تجهیزات و ملزومات زیستی رونق می‌گیرد

تولید ملی در حوزه تجهیزات و ملزومات زیستی رونق می‌گیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47585
با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلسله رویدادهای نوآوری فناورانه در تجهیزات و ملزومات زیستی با محوریت تولید ملی آذرماه امسال برگزار می‌شود.

سال 98 را با شعار "رونق تولید ملی" به نیمه رساندیم. سالی که قرار است کسب و کارهای داخلی رونق بگیرد و بازار داخلی پر شود از محصولاتی که با نگاهی ملی تولید شده است.

با در نظر گرفتن این نکته که حمایت از تولید ملی اساسی‌ترین پیش نیاز رونق دادن به کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی در هر کشوری است، باید به این نیاز ملی نگاهی ویژه صورت گیرد. یکی از روش‌های قابل اتکا برای تحقق این هدف، توسعه بازار محصولات داخلی است.

تولید ملی عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و به سامان کردن اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه کشور است. به همین دلیل رونق تولید به یکی از دغدغه‌های ملی بدل شده است و تلاش‎‌هایی در عرصه‌های مختلف برای ایجاد تحولات بنیادی در این عرصه صورت گرفته است.

یکی از این تلاش‌ها برگزاری سلسله رويدادهاي "نوآوري فناورانه در تجهيزات و ملزومات زيستي با محوريت توليد ملي" است که این رویداد با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آذرماه امسال برگرار می‌شود.

این رویداد فناوارنه با هدف جذب تیم‌ها و هسته‌های دانشی در حوزه‌های مختلف "بیومواد"، "کنترل عفونت"، "تجهیزات و ملزومات بایوتک" و "قلبی و تنفسی" برگزار می‌شود. این رویدادها در قالب بوتکمپ‌های نیم روزه در دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می‌شود.

در این بوت‌کمپ‌های تخصصی توضیحاتی در زمینه پیشرفت‌ها و آخرین دستاوردهای حوزه ارائه می‌شود و در ادامه درباره چالش‌ها، فرصت‌ها و بازار هدف هر حوزه تخصصی بحث و تبادل نظر می‌شود. همچنین به منظور آشنایی فناوران با استانداردها و نحوه اخذ مجوز برای تولید و فروش محصول، فرآیندهای ثبت توسط کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی طرح می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدری اینترنتی http://biodc.isti.ir مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

اولین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی به کار خود پایان داد

شرکت در رویدادهای استارتاپی برای جمع کردن تیم و اعتبارسنجی ایده‌ها

بوت کمپ تابستانه اینترنت اشیا برگزار می‌شود

بوت کمپ محصول پهپاد، پردازش تصویر و هوافضا

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم