وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» برگزار می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی؛

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 20928
وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» ۳ بهمن‌ماه ۹۵ در سایت آموزش فناوری نانو ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و به حاضرین در این دوره آموزشی گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» ۳ بهمن‌ماه ۹۵ در سایت آموزش فناوری نانو ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و به حاضرین در این دوره آموزشی گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئوس مطالب این دوره، آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری، روند ثبت اختراع داخلی و خارجی، نگارش متن اختراع و ادعانامه، جستجوی پتنت بین‌المللی و تجاری‌سازی پتنت است.

سیستم جامع آموزش فناوری نانو، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین را در دستور کار خود دارد. با توجه به سابقه برگزاری این دوره‌ها در سایت آموزش، چهارمین دوره ۳ ساعته در سال تحصیلی جدید، با عنوان «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری»  با تدریس دکتر حسن علمخواه برگزار می‌شود.

 

 

 

سرفصل‌های دوره  کلیات حقوق مالکیت فکری، روند ثبت اختراع داخلی و خارجی، نگارش متن اختراع و ادعانامه ، جستجوی پتنت بین‌المللی، تجاری‌سازی پتنت را شامل می‌شود.

 کلیات حقوق مالکیت فکری  به  آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و تقسیم‌بندی آن، آشنایی با مصادیق مالکیت فکری (اختراع، علامت تجاری، طرح صنعتی و غیره)، اهمیت مالکیت فکری و بیان چالش‌های عدم توجه به مقوله مالکیت فکری و ضرورت ثبت آن   می‌پردازد.

 

در مبحث  روند ثبت اختراع داخلی و خارجی به  تعریف پتنت (حق اختراع) و شرایط چهارگانه ثبت اختراع ،  روند گام به گام ثبت اختراع در داخل ایران و هزینه‌های لازم برای ثبت آن،  مراحل و اجزای ثبت اختراع خارجی (مطالعه موردی ثبت اختراع در USPTO)پرداخته خواهد شد.

 

نگارش متن اختراع و ادعانامه  مبحثی است که  کلیاتی بر ضرورت نگارش دقیق متن ادعانامه و نحوه نگارش آن،  فرمت نگارش حرفه‌ای متن اختراع (توصیف) بر اساس قانون ایران و USPTO،  نکاتی که در نگارش ادعانامه بایستی لحاظ شود  را بررسی می‌کند. 

 

 جستجوی پتنت بین‌المللی با  آشنایی با انواع بانک‌های اطلاعات پتنت‌های رایگان ثبت شده دنیا در حوزه‌های فناوری،  تکنیک‌ها و استراتژی جستجوی پتنت، آشنایی با طبقه‌بندی بین‌المللی اختراعات در حوزه فعالیت‌های تحقیقاتی، آشنایی با اجزای پتنت و آشنایی با نحوه مطالعه پتنت‌های بین‌المللی  همراه است.

 

در مبحث تجاری‌سازی پتنت به توضیحاتی درباره  آشنایی با نهادهای متولی مالکیت فکری و نحوه و میزان حمایت مالی آنها از ثبت اختراع خارجی،  انواع روش‌های تجاری‌سازی اختراعات و قرارداد لیسانس فناوری،  مثال‌های موردی از اختراعات تجاری‌سازی شده در ایران و راز موفقیت آنها  پرداخته می‌شود.

 

هزینه ثبت‌نام در این دوره ۲۱۰،۰۰۰ ریال است که برای کاربران برتر ماه سایت آموزش، تخفیف ۵۰٪ در نظر گرفته شده است. لینک ثبت‌نام فعال است و با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام و پرداخت خود را تکمیل کرده باشند. ثبت‌نام در این دوره‌ از طریق صفحه شخصی اعضا در سایت ستاد قسمت کارتابل افراد (حمایت تشویقی) صورت می‌گیرد. 

 

به افرادی که در دوره ثبت‌نام کرده و در تاریخ دوره در کلاس آنلاین، حضور مجازی داشته باشند و همچنین عضو سایت آموزش باشند، گواهی حضور در دوره اعطا خواهد شد.

 

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ۳ بهمن‌ماه ۹۵ در سایت آموزش فناوری نانو برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم