جلوگیری از لغزندگی سطوح به کمک محلول ضد لغزش
به کمک فناوری تولیدی یک شرکت داخلی امکانپذیر ‌شد؛

جلوگیری از لغزندگی سطوح به کمک محلول ضد لغزش


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34912
یکی از شرکت های داخلی توانسته است فناوری تولید محلول ضد لغزش که برای جلوگیری از لغزندگی سطوح کاربرد دارد را در داخل کشور تولید و بومی سازی کند.



یکی از شرکت های داخلی توانسته است فناوری تولید محلول ضد لغزش که برای جلوگیری از لغزندگی سطوح کاربرد دارد را در داخل کشور تولید و بومی سازی کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور، باید به تخصص و توانایی جوانان کشور تکیه کرد که با همین هدف شرکت های مختلفی در کشور برای به کارگیری فناوری های مورد نیاز کشور تاسیس شده است و خدماتی که پیش از این از دیگر کشورها خریداری می کردیم را در داخل تولید می کنند. 
در همین راستا، یکی از شرکت های جوان و تازه نفسی در کشور شکل گرفته است که فناوری تولید محلول ضد لغزش را که برای جلوگیری از لغزندگی سطوحی مانند سنگ، سرامیک، چوب و فلز در منازل مسکونی و معابر عمومی کاربرد دارد را تولید کرده است که این محلول تولیدی پیش از این با قیمت بالایی از دیگر کشورها خریداری می شد.
در حال حاضر این محلول در بطری های نیم لیتری به قیمت 28 هزار تومان به فروش می رسد در حالیکه نمونه وارداتی آن 155 هزار تومان قیمت گذاری شده و این تفاوت قیمت بسیار معنی دار و قابل توجه است.
شرکت شریف فناوران آنیل مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با رویکرد تولید محصولات دانش بنیان برای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، شروع به فعالیت کرده است. اولین محصول این شرکت نیز تولید محلول آنتی اسلیپ (ضد لغزش سطوح) است.
بر اساس آمار منتشر شده موسسه CDCP، هر ساله تعداد 235 هزار نفر از افراد بالای 15 سال به علت صدمه دیدن در حمام به اورژانس مراجعه می کنند که از این تعداد 14 درصد بستری می شوند. در واقع لیز خوردن یکی از علل اصلی جراحات (در محیط های کاری، مراکز خرید و محیط های خانگی) و از مهمترین علل سقوط از ارتفاع است. آمار نشان می دهد که 60% از لیز خوردن ها در محیط خانه و 40% بیرون از منزل رخ می دهد.
محلول ضدلغزش ایستا با افزایش ضریب اصطکاک، باعث کاهش احتمال لیزخوردن می شود. این محلول قابل استفاده روی سطوح سنگی و سرامیکی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، استخر و ... است. بعد از استفاده از محلول ضدلغزش ایستا، این محلول با استفاده از آب به طور کامل از روی سطح شسته می شود؛ اما تاثیر آن (افزایش ضریب اصطکاک) حدود 1 سال باقی خواهند می ماند.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم