جهان موسیقی را همراه کنید

جهان موسیقی را همراه کنید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69645
بازار داغ اپلیکیشن‌های فضای مجازی این روزها با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و ضرورت کاستن از رفت‌وآمدها، بیش از گذشته داغ شده است و موسیقی به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین حوزه‌های سرگرمی، بر بستر این اپلیکشین‌ها مخاطبان خود را پیدا می‌کند.

موسیقی فردای ایرانیان پیشرو عنوان شرکت دانش‌بنیانی است که با نام تجاری بیپ تونز فعالیت خود را در زمینه فرهنگ سازی موسیقی در ایران آغاز کرده است.

فرزاد آقاطهرانی مدیر عامل این شرکت با بیان این‌که ضرورت جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیر ضروری و ماندن در خانه با شنیدن موسیقی می‌تواند دلپذیر شود، عنوان کرد: تلاش کردیم تا ضمن این‌که حقوق ناشران و صاحبان آثار موسیقی در ایران رعایت شود، تولید‌کنندگان محتوا و هنرمندان از نسخه دیجیتال آثار خود منتفع شوند، ضمن این‌که مخاطبان به راحتی به موسیقی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

 

این فعال فناور با بیان این‌که بیپ تونز، بر بستر تلفن همراه و اینترنت قابل دسترسی است، ادامه داد: بیپ‌تونز این امکان را می دهد که برای دسترسی به موسیقی ها بدون نیاز به بسترهای خارجی قابل دسترس شود و  دسترسی و خرید قانونی موسیقی به‌صورت دیجیتال، کار را برای کاربران تسهیل کرده است.

به گفته مدیرعامل موسیقی فردای ایرانیان پیشرو، بیپ تونز این امکان را می دهد که کاربران قبل از خرید بتوانند دموی قطعات یک آلبوم را بشنوند و حتی امکان خرید قطعات انتخابی از یک آلبوم موسیقی را هم داشته باشند.

آقاطهرانی با بیان این‌که 15 نیروی دانش‌آموخته در این شرکت دانش‌بنیان اشتغال دارند، ادامه داد:این شرکت با بیش از ۱۰۰۰ شخص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تولید محتوا همکاری دارند.

این فعال فناور، غنای محتوای کیفی و هم به لحاظ کمی نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه را مزیت بیپ‌تونز دانست و گفت: خرید موسیقی از بیپ تونز به مراتب نسبت به پلتفرم‌های خارجی برای مردم ایران ساده‌تر و ارزان‌تر است.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان موسیقی فردای ایرانیان پیشرو، با بیان این‌که عرضه آثار به صورت دیجیتال باعث کاهش مصرف مواد اولیه تولید بسترهای هزینه‌بر فیزیکی مانند لوح‌های فشرده می‌شود، عنوان کرد: بخشی از مواد اولیه این لوح‌ها وارداتی هستند که هزینه‌های سنگینی را برای کشور به همراه دارد. همچنین با راه اندازی فروش دلاری بیپ تونز این امکان برای هموطنان خارج از کشور فراهم شده تا بتوانند به‌صورت ارزی خرید کنند و آثار تولید داخل را به موقع  و با رعایت حقوق صاحب اثر در اختیار داشته باشند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/24

اخبار مرتبط:

* 10 محصول فناورانه ایران‌ساخت رونمایی شد

* اعتبار و کارآمدی محصولات ایران‌ساخت را حفظ کنیم

* تسهیل کسب وکارهای فرهنگی و خلاق

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم