حضور ایران در نمایشگاهADIPEC امارات و Basra Oil and Gas عراق
مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، کریدور صادرات معاونت علمی بیان کرد:

حضور ایران در نمایشگاهADIPEC امارات و Basra Oil and Gas عراق


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 15768
مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، کریدور صادرات معاونت علمی از حضور در پاویون محصولات دانش‌بنیان حوزه نفت تولید ایران در نمایشگاه ADIPEC امارات و Basra Oil and Gas عراق در راستای حمایت

مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، کریدور صادرات معاونت علمی از حضور در پاویون محصولات دانش‌بنیان حوزه نفت تولید ایران در نمایشگاه ADIPEC امارات و Basra Oil and Gas عراق در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سال 95 خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن قاسمی مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری پاویون محصولات دانش بنیان حوزه نفت در امارات و عراق اظهار کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سال 95 برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های ADIPEC 2016 و Basra Oil and Gas در دستور کار قرار دارد که هر دو نمایشگاه از جمله رویدادهای معتبر منطقه و دنیا در این حوزه به شمار می‌روند.
قاسمی درباره زمان برگزاری این دو نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه ADIPEC در تاریخ 7-10 نوامبر 2016 (برابر با 17-20 آبان 95) در شهر ابوذبی امارات و نمایشگاه Basra Oil and Gas از تاریخ 6-8 فوریه 2017 (برابر با 18-20 بهمن 95) در شهر بصره عراق برگزار می‌شود.
به گفته وی، نمایشگاه ADIPEC از برترین نمایشگاه‌های بین المللی منطقه است که بیش از 1800 شرکت در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف نفت به معرفی محصولات خود می پردازند. از همین رو این نمایشگاه در اولویت معاونت علمی جهت برپایی پاویونی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی حوزه نفت و گاز قرار دارد.
گفتنی است، کریدور صادرات از حضور شرکت‌ها در پاویون محصولات دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران به میزان 70% حمایت می‌کند. این حمایت شامل 70 درصد هزینه‌های اجاره فضا، غرفه‌سازی و حمل و نقل کالای نمایشگاهی است که بصورت بلاعوض و در حین اجرا پرداخت می‌شود. 30 درصد هزینه‌های فوق بعلاوه 100 درصد هزینه‌های رفت و آمد و اسکان باید توسط خود شرکت‌ها تأمین شود. بر مبنای هماهنگی‌های صورت گرفته با نمایشگاه توسط کریدور صادرات، فضایی در حدود 70 متر توسط کریدور جهت برپایی پاویون در نظر گرفته شده است و این فضا قرار است به حدود 7 شرکت دانش بنیان اختصاص یابد. همچنین در خصوص نمایشگاه نفت و گاز بصره نیز برنامه کریدور صادرات بر اساس منابع موجود و تعداد شرکت ها بزودی نهایی و اعلام می شود.
مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، کریدور صادرات معاونت علمی گفت: شرکت‌های دانش بیان به منظور حضور در نمایشگاه بایستی از طریق وب‌سایت www.register.htbs.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند تا کنون نیز حدود 17 شرکت دانش بنیان نسبت به حضور در این دو پاویون اعلام آمادگی کرده اند. بر مبنای روال ارایه حمایت در کریدور شرکت‌های دانش بنیان بایستی ابتدا توسط کریدور مورد ارزیابی قرار گیرند تا از نظر میزان آمادگی شرکت جهت ورود به بازارهای بین المللی سنجیده شده و شرکت‌های با آمادگی بالاتر در نمایشگاه حاضر شوند.

لازم به ذکر است، شرایط کریدور صادرات جهت انتخاب شرکت‌ها رد فرآیند تعیین جایگاه ارزیابی صادراتی شرکت مشخص می شود ولی عموم شرایط کریدور برای انتخاب شرکت ها در نمایشگاه به شرح ذیل است:
•         دانش‌بنیان بودن شرکت (الزامی)
•         توانمندی مالی جهت تأمین هزینه‌ها (الزامی)
•         داشتن زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات بین‌المللی از قبیل سایت، کاتالوگ و بروشور به زبان انگلیسی (الزامی)
•         داشتن نماینده‌ای مسلط به زبان انگلیسی و مفاهیم پایه‌ای بازرگانی (الزامی)
•         داشتن گواهی‌نامه‌های بین‌المللی CE و ISO (الزامی)
•         داشتن سابقه صادرات (دارای اولویت)
•         نداشتن مشکلات حقوق مالکیت فکری IP (دارای اولویت)
•         گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات (دارای اولویت)
در صورت حضور این شرکت ها در نمایشگاه مذکور و همچنین با توجه برنامه ریزی‌های کریدور صادرات در خصوص ترویج و معرفی پاویون ایران در این نمایشگاه، امید است قراردادهای تجاری بین شرکت‌های خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند حوزه نفت و گاز منعقد شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم