حمایت از 236 مرکز علمی کشور
ضرغام خبر داد:

حمایت از 236 مرکز علمی کشور


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 35816
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در سالی که گذشت 236 مرکز علمی کشور تحت حمایت این صندوق قرار گرفت.

 

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در سالی که گذشت 236 مرکز علمی کشور تحت حمایت این صندوق قرار گرفت.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در حاشیه دیدار با عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه به تشریح فعالیت ها و جایگاه صندوق به عنوان برترین حامی پژوهش در کشور در حوزه حمایت از پژوهشگران و فناوران پرداخت و با تاکید بر تحت پوشش قراردادن بیش از 236 مرکز علمی کشور در سال گذشته به ظرفیت ها و تجربیات صندوق در حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اشاره کرد.
ضرغام در ادامه با اشاره به همکاری های بین المللی صندوق گفت: این همکاری ها با مراکزی همچون بنیاد پژوهش بنیادی روسیه، موسسه بین المللی تحلیل کاربردی سیستم ها، شورای جهانی پژوهش، بنیاد ملی علوم طبیعی چین، بنیاد پژوهش آلمان، همکاری مشترک با آکادمی علوم چین در حال انجام است. همچنین یکی از همکاری های صندوق در سطح بین الملل حمایت از تحقیقات ابر علم با همکاری مراکز علمی دیگر کشورها است که از سال 95 در دستور کار صندوق قرار گرفته است.
وی همچنین با تشریح برنامه های صندوق در حوزه اولویت های ملی از همکاری بنیادهای علم کشورهای برزیل، آفریقای جنوبی، سوییس، سریلانکا، عمان، قطر، ژاپن و کشورهای عضو اکو خبر داد.
در انتهای این نشست نیز عاطف النداف، وزیر آموزش عالی سوریه؛ علاقمندی خود را از همکاری متقابل در ابعاد مختلف علمی با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران(INSF) ابرازکرد. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هدف اصلی دولت سوریه تقویت علمی و فناوری مراکز آموزش عالی و پژوهشی این کشور است، گفت: امیدوارم از طریق این دیدارها و توافقات فی مابین روابط علمی و فناوری بین دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم