خدمات پرتعداد مالی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت

خدمات پرتعداد مالی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 75989
ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برای تنوع‌بخشی هر چه بیشتر به منابع مالی مورد نیاز زیست‌بوم توسعه صنایع نرم و هویت‌ساز، با صندوق‌ها و مراکز مختلفی همکاری دارد.

با این همه لزوم ایجاد یک صندوق تخصصی ویژه شرکت‌های خلاق، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق را بر آن داشت تا با حمایت و پیگیری، مقدمات ایجاد یک صندوق تخصصی را فراهم کند. صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با نظارت عالیه و راهبری ستاد، به شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاق انواع خدمات مالی را ارائه می‌کند.

 

 

سید مهدی حیاتشاهی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق در باره کارکردها و خدمات  این صندوق گفت: صنایع خلاق از دو جنبه دارای اهمیت هستند. اول اینکه عموماً رشد این صنایع به نسبت میانگین رشد صنعتی، از رشد بالاتری بهره‌مند است و خصوصاً در سال‌های اخیر علیرغم بحران‌های مالی جهانی، همیشه توان خویش را حفظ کرده و بخش مهمی از اشتغال را در صنایع کوچک و متوسط نیز ایجاد کرده اند. دوم این که این صنایع از تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی نشات گرفته و رشد می کنند و علاوه بر جنبه اقتصادی و کارآفرینی، بستری برای معرفی و گسترش فرهنگ و سنت بوده و ایجادکننده تنوع فرهنگی هستند.

وی افزود: کوتاه شدن زمان بازگشت سرمایه نسبت به سایر زمینه ها امکان افزایش تعداد سرمایه گذاری را در بازه زمانی معین افزایش می دهد و این از جمله مزایای این صندوق است. همچنین باید توجه داشت که حجم کمتر سرمایه گذاری امکان ارائه خدمات به تعداد بیشتری طرح را ایجاد و از نظر آماری میزان ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

 

حیاتشاهی ضمن توضیح بیشتر در مورد کارکردهای این صندوق گفت: با شروع برنامه حمایت از اقتصاد خلاق و صنایع خلاق در قالب برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیاز به یک مرجع مالی و تخصصی برای ارائه خدمات در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و گیاهان دارویی شناسایی شد که به ایجاد این صندوق منجر شد. لذا برنامه ایجاد، راه اندازی و اخذ مجوز ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق آغاز و در سال 1400 شروع به کار کرد.

 

 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، با اشاره به اهداف تعیین شده برای این نهاد، افزود: این صندوق دارای دو رویکرد کلی در فعالیت‌ها و خدمات خود می باشد. اول: ارائه خدمات مالی و توسعه ای به شرکت‌های خلاق و نوآور در جهت رشد و توسعه فعالیت، بازار و درآمد این شرکت‌ها، با روش های ارائه انواع تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری، لیزینگ، توسعه بازار و مشاوره.

وی همچنین گفت: رویکرد دوم ارائه خدماتی مانند کارگزاری مالی، مدیریت و مشاوره منابع، سرمایه گذاری، ارزیابی، ارائه تسهیلات، است. در حال حاضر خدمات این صندوق شامل صدور ضمانت نامه و ارائه تسهیلات بر اساس درخواست متقاضیان و مصاحبه اولیه با آنها در حال ارائه است.

متقاضیان می توانند شرایط اولیه خود را از طریق سایت این صندوق به آدرس Cidfund.ir بررسی و از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در این سایت جهت مذاکره اولیه، بیان شرایط و خواسته های خود با واحدهای خدماتی مرتبط ارتباط برقرار کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رونق کسب و کار؛ 12 خدمت در حوزه بازاریابی و فروش به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
رونق کسب و کار؛ 12 خدمت در حوزه بازاریابی و فروش به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
00/01/11 - 09:22
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری: خدمات ویژه به شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی تعلق می‌گیرد تا سبد محصولات خود را متنوع کنند
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری: خدمات ویژه به شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی تعلق می‌گیرد تا سبد محصولات خود را متنوع کنند
99/12/05 - 12:29
خدمات ویژه ارزی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
خدمات ویژه ارزی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت
99/09/23 - 13:02
بیشتر بخوانیم