خلاءهای اقتصاد ديجيتال در کشور شناسایی می‌شود

خلاءهای اقتصاد ديجيتال در کشور شناسایی می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68083
ستاد توسعه فناوري‌هاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تلاش دارد تا با تهيه گزارش‌هايي كمي و كيفي حوزه اقتصاد دیجتیال، خلا‌هاي موجود در این حوزه را شناسايي کند و راه‌كارهايي را در اين زمينه برای حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان، خلاق و فناور در پيش گيرد.

 

 

توسعه فناوری‌های نوین یکی از اتفاقاتی است که هر روز در دنیا شاهد آن هستیم. فناوری‌های پیچیده و مبتنی بر اینترنت که نقشی اساسی در تسهیل زندگی مردم دارند. به دنبال توسعه این فناوری‌ها، بازارهاي نوين مبتني‌بر اينترنت هم در دنیا شكل گرفته كه در دهه‌های اخير به ميدان رقابت كشورهاي دنيا تبديل شده است. ميدان رقابتي كه هركدام از كشورها تلاش مي‌كنند تا سهم بيشتري را از آن خود كنند.

در ایران این میدان رقابت به شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده و تلاش‌ها در این حوزه در دل زیست‌بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته است. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري هم به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در این عرصه تلاش کرده است تا با رصد و پایش بازار جهانی اقتصاد دیجیتال، خلاهای موجود در کشور را شناسایی کند.

تحقق این هدف هم با مشارکت ستاد و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه میسر می‌شود. شرکت‌هایی که سهم زیادی در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور دارند. اما نگاهي به پيشتازان و فعالان بازارهاي ديجيتالي مي‌تواند بيانگر تلاش دیگر کشورها در عرصه كسب‌وكارهاي اينترنتي باشد و تاکیدی بر تعيين نقشه راه براي ايران در این عرصه باشد. اينكه چه سياست‌هايي مي‌تواند تسهيل كننده مسير ايجاد و توسعه شركت‌هاي خلاق و فناور را فراهم کند.

هرچند ايجاد كسب‌وكارهاي اينترنتي ايران در سال‌هاي اخير شتاب گرفته و رشد چشمگيري داشته است؛ اما بازاريابي و دستيابي به بازارهاي جهاني و حضور فعال‌تر در اين حوزه نياز مهم و كليدي است كه بايد براي آن برنامه‌ريزي‌هاي مدون و دقيقي صورت گيرد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در تلاش است تا با رصد بازار جهانی راهی برای توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجتال در کشور بیابد راهی طولانی اما پرسود و منفعت اقتصادی.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

اقتصاد دیجیتال؛ ناجی کشورهای کرونازده

تاکید صندوق بین المللی پول بر توسعه اقتصاد دیجیتال در جهان

سهم دو برابری اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم