داده‌نما: کاهش نابرابری آموزش با استارتاپ‌‌ها

داده‌نما: کاهش نابرابری آموزش با استارتاپ‌‌ها


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72140
استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های آنلاینی که در حوزه آموزش فعالیت دارند را می‌توان یک فرصت جدید با پتانسیل‌های بالا برای بهبود برابری آموزشی دانست.

مروی بر تجربه کشورهای توسعه‌یافته در زمینه ارتقای برابری آموزشی نشان می‌دهد که این کشورها طی سال‌های اخیر حداکثر استفاده را از ظرفیت استارتاپ‌های حوزه فناوری آموزش (Ed-Tech) برده اند. در عصر حاضر توسعه روزافزون پلتفرم‌های آنلاین در تمامی بخش‌ها، موجب بروز تغییرات گسترده‌ای در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی شده و حوزه آموزش نیز از این مهم بی‌نصیب نمانده است.

در میان نمونه های جهانی، کورسرا (Coursera) ازجمله استارتاپ‌های حوزه آموزش آنلاین و ارائه محتوای با کیفیت است که توانسته است تنها در چند سال، میلیون‌ها نفر دانشجو از سراسر نقاط جهان را جذب کند. در این پلتفرم آموزشی، طیفی از کلاس‌ها به شکل ویدیوهای سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی تحت نظر دانشگاه‌های معتبر جهان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در سال 2020 بیش از 6 میلیون نفر از منطقه خاورمیانه و آفریقا، از دوره های آموزشی کورسرا استفاده کردند که این رقم حاکی از رشد 64 درصدی تعداد فراگیران از این مناطق جهان نسبت به سال گذشته است. همچنین در سال 2020، بیش از 13 میلیون نفر از آمریکای لاتین در جمع فراگیران دوره های آموزشی کورسرا قرار داشتند که نسبت به سال 2019، افزایش 69 درصدی را نشان می دهد.

همچنین بیشترین رشد سالانه تعداد کاربران و فراگیران در کورسرا، به 5 کشور در حال توسعه مربوط می شود. در داده نمای زیر اطلاعات مربوط به این استارتاپ نمایش داده شده است.

 گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نقش استارتاپ‌ها در تحقق عدالت آموزشی
نقش استارتاپ‌ها در تحقق عدالت آموزشی
99/10/24 - 08:42
داده‌نما: ایران «سلامت»
داده‌نما: ایران «سلامت»
98/10/14 - 13:22
استفاده  نابرابر از «آی سی تی » سبب ایجاد شکاف دیجیتال در کشور می‌شود
استفاده نابرابر از «آی سی تی » سبب ایجاد شکاف دیجیتال در کشور می‌شود
97/02/17 - 12:40
بیشتر بخوانیم