دانشجویان از نزدیک با محیط کار آشنا شدند
به همت شبکه نوآوری معاونت علمی؛

دانشجویان از نزدیک با محیط کار آشنا شدند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 40488
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه نوآوری تهران به‌منظور بالا بردن انگیزه و شناخت بهتر دانشجویان از محیط کار، طرح توانمندسازی صدف را برگزار کردند.



معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه نوآوری تهران به‌منظور بالا بردن انگیزه و شناخت بهتر دانشجویان از محیط کار، طرح توانمندسازی صدف را برگزار کردند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در برنامه یک‌روزه طرح توانمندسازی صدف، 60 دانشجو از پارک فناوری پردیس معاونت علمی دیدن کردند. در ابتدای این برنامه سابقه و فعالیت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی برای دانشجویان تشریح و سپس دانشجویان از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی بازدید کردند.


در ادامه دانشجویان به سه گروه دانشجویان برق الکترونیک، برق قدرت و صنایع، دانشجویان عمران و مکانیک، دانشجویان شیمی و کامپیوتر تقسیم شدند. بازدیدکنندگان در گروه‌های جداگانه‌ای از شرکت‌های صنایع الکترونیک فاران، شرکت دانش‌بنیان توسعه پایدار سلمان (عمرانی)، شرکت فرا طیف پویا، شرکت سنا برق توان و شرکت فب لب (معماری) بازدید کردند.


پس‌ازآن هر سه گروه بازدیدکننده در مرکز نوآوری یاس دورهم جمع شدند. در آخر کارگاه چالش کارمندی و کارآفرینی به سخنرانی علی پنیریان مدیرعامل مرکز نوآوری یاس برگزار شد.
پنیریان در این برنامه توصیه‌هایی درباره مهارت افزایی ارائه داد و گفت: در مسیر نوآوری و اختراع و کارآفرینی، چالش‌ها و پیچ‌وخم‌های بسیاری وجود دارد و افراد باید با شناخت کامل از خود وارد این مسیر بشوند.


وی افزود: دانشجویان باید کارآموزی و تجربه مهارت‌های نرم در میدان عملیات را جدی گرفته و تلاشی مضاعف در کارآموزی به معنای واقعی خود و نه به معنای استخدام در نظر داشته باشند و حتماً از تجربیات موفق کارآفرینان استفاده کنند.
مدیرعامل مرکز نوآوری یاس گفت: شناخت علایق و توانمندی‌ها برای به‌دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب و یا کارآفرینی در کشور بسیار مؤثر است و باید دقت داشته باشید که کارآفرینی برای تمام افراد نمی‌تواند بهترین راه باشد.
سپس شیوا مظفری عضو هیئت‌مدیره شرکت مروابن و توحیدیان مدیرعامل شرکت فرا طیف پویا پنل کارآفرینی و کارمندی را به‌صورت پرسش و پاسخ و بیان تجربیات برگزار کردند.


مظفری در این پنل گفت: برای اینکه در زمان دانشجویی اطلاعات و تجربیات خود را درباره محیط کار و فعالیت‌های کارآفرینی افزایش بدهید، بهتر است که به‌عنوان کارآموز وارد کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه شوید، در نظر داشته باشید که اگرچه سوددهی در کارآفرینی بیشتر است؛ اما به همان اندازه ریسک بیشتری نیز دارد.
توحیدیان نیز گفت: برخی از دانشجویان تصور می‌کنند، برای داشتن یک شرکت کارآفرین، تنها داشتن علم در زمینه تخصصی و تحصیلی‌شان کفایت می‌کند؛ درصورتی‌که در کنار داشتن تخصص باید به علم مدیریت نیز آگاهی داشته باشند.


شایان‌ذکر است، ثبت‌نام برای حضور در این برنامه از طریق سایت TINET.COMتحت عنوان طرح توانمندسازی شغلی صدف که مخاطب آن دانشجویان است، انجام شد. حضور در این برنامه کارگاهی و آموزشی از طریق تبلیغات دانشگاهی است و تخفیف ویژه‌ای نیز برای حضور دانشجویان نخبه در نظر گرفته‌شده بود.
ترکیب حضور اولین گروه از سلسله برنامه‌های توانمندسازی صدف بدین‌صورت بود؛ 80 درصد دانشجویان حاضر از 4 دانشگاه صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت، امیرکبیر و سایر دانشجویان از دانشگاه‌های شاهد، الزهرا، آزاد و کرمانشاه در این برنامه شرکت داشتند.


در پایان، گواهینامه‌ای از طرف ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس این معاونت به دانشجویان اعطا شد. انتظار می‌رود با برگزاری این رویدادها، نگاه دانشجویان نسبت به صنعت و بازار بهبودیافته تا آن‌ها برای ورود به بازار کار، نگرشی دقیق و خلاقانه داشته باشند.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم