دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت دستاوردشان را معرفی می‌کنند تا تجاری‌سازی محصولات رونق بگیرد

دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت دستاوردشان را معرفی می‌کنند تا تجاری‌سازی محصولات رونق بگیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73009
فعالان فناور حوزه سلامت، تازه‌ترین دستاوردهایشان را معرفی و زمینه ورود به بازار تجاری را پیدا می‌کنند.

یکی از زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تولید محصولات و ارائه خدماتی است که زمینه را برای ارتقای سلامت جامعه فراهم می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، بخش قابل توجهی از نیازهای فناورانه کشور در این حوزه را تامین و به بازار عرضه کرده‌اند.

در قالب رویدادی نوآورانه و مشارکتی، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه سلامت معرفی می‌شود تا ضمن رفع نیازهای فناورانه کشور در این حوزه، زمینه برای بهبود کیفیت زندگی و خلق ارزش افزوده فراهم شود.

برای ترویج و فرهنگسازی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی و ارائه فناورانه دستاوردها و فعالان این حوزه، فعالان فناور مستقر در پارک فناوری پردیس، در قالب رویدادهای نونمایی، این بار به معرفی دستارودهایشان در در حوزه ساخت محصولات دانش‌بنیان و ایران‌ساخت حوزه سلامت می‌پردازند.

 

معرفی 3 دستاورد حوزه سلامت

بر همین اساس، 3 محصول دانش‌بنیان در قالب رویداد نونمایی معرفی می‌شود تا شرکت‌های مستقر در پارک زمینه ورود به بازار تجاری و رفع یکی از نیازهای فناورانه جامعه را پیدا کنند.

محصول دانش‌بنیان میگرن کات، فرآورده‌ای دارویی و تولید شده به دست فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان میم دارو تولید شده نخستین محصولی است که در این رویداد معرفی خواهد شد. این شرکت دانش‌بنیان توانسته است پس از تحقیق و توسعه، درمان سردردهای میگرنی را به عنوان یکی از بیماری فراگیر، با کمک یک فرآورده مبتنی بر فرمولاسیون بومی و با استفاده از خواص گیاهان دارویی تولید کند.

محصول دانش‌بنیان دیگری که در این رویداد رونمایی می‌شود، در بیماری‌های چشمی کاربرد دارد و توسط شرکت دانش‌بنیان آیسان طب هادیان تولید شده است. دستگاه اینجکتور کارتریج که برای قرار دادن لنز در داخل چشم کاربرد دارد، با فناوری بومی فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان تولید شده است و با قیمتی یک‌هشتم نمونه وارداتی، نایز حوزه سلامت را به یکی از اقلام اولویت‌دار و فناورانه با فناوری ایران‌ساخت تامین می‌کند.

اما محصول دیگری که در این رویداد دانش‌بنیان معرفی می‌شود، در اندازه‌گیری دما کاربرد دارد. ثبت‌کننده داده‌ ایران‌ساخت با فناوری بومی تولید شده و یکی از 3 دستاورد ایران‌ساخت قابل ارائه در رویداد نونمایی است. برچسب اندازه‌گیری و رصد دما ایران‌ساخت، که توسط شرکت دانش‌بنیان فراپایش امین تولید شده است، قابلیت‌هایی فراتر از نمونه‌های مشابه خارجی دارد و می‌تواند نیاز حوزه سلامت را به این محصول دانش‌بنیان رفع کند.

این رویداد که با حضور صاحبان سرمایه، شرکت‌ای دانش‌بنیان و فعالان حوزه سلامت به میزبانی مجموعه بیزمارک برگزار می‌شود و از طریق لینک ثبت‌نام رویداد نونمایی، علاقمندان به حضور را پذیرش می‌کند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تجاری‌سازی فناوری‌های زیستی سرعت می‌گیرد
تجاری‌سازی فناوری‌های زیستی سرعت می‌گیرد
99/05/29 - 14:17
دانش‌بنیان‌های حوزه نقشه‌برداری مغز عرض اندام می‌کنند
دانش‌بنیان‌های حوزه نقشه‌برداری مغز عرض اندام می‌کنند
98/02/07 - 12:44
 توانمندی‌های فناوری نانو در حوزه سلامت معرفی شد
توانمندی‌های فناوری نانو در حوزه سلامت معرفی شد
97/09/17 - 11:44
بیشتر بخوانیم